Gå til innhold

Noen meninger?

Anbefalte innlegg

Min sønn på 8 snart 9 har en del problemer. Han har muligens ADD men har nå tenkt jeg skulle starte prossessen med utredning. Har bestilt time hos fast lege. Har en lang vei å gå nå!

Vil gjerne ha noen meninger herfra så lenge, er jo en del her med erfraring.

Guttungen har fungert bra på skolen frem til siste halvåret. Men han begynner nå å henge en del etter. Han sliter spesielt i de delene på skolen der han må konsentrere seg. Spseielt løkkeskrift. Matte går så der .. Men må "henge opp på han" for at han skal få gjort lekser. Han fikler med alt mulig rart. - ser ut av vinduet - må på do - skulle bare sjekke noe på rommet- tørst osv hvergang han skal gjøre lekser. Han klarer ikke sette seg ned å konsentrere seg. Måltider er et kapitel for seg selv, han kan bruke en time på ei brødskive, han glemmer rett å slett å spise. Han er så tynn!! Beskjeder blir glemt likefort som dem er sagt... Han er snill som dagen er lang og er i bunn og grunn en veldig god gutt:D Men han er så slitsom da jeg må mase på han hele tiden, prøver å ikke bli sint men noen ganger er jeg så sliten av alt mase og at jeg må "passe på han" med alt. Han prater hele dagen lang, skikkelig munn diarè:) Noen med erfaring som kan svare meg litt? Er det ADD eller er jeg helt håpløs??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9619665-noen-meninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Skjønner at du er bekymret! Det er ikke nok informasjon til å si om han har ADD,det krever omfattende observsjoner og testing. Hva sier skolen om han? Har de den samme oppfatningen som deg? Barn med ADD greier ikke å "skru" av atferden sin,og det er som oftest mye samsvar mellom foreldrenes og skolens oppfatninger.

Noe annet som man må utelukke,er at det ikke er noe emosjonelt. Det jeg tenker på er at du skriver at han har klart seg bra på skolen frem til et halv år siden? Hvor bra? Har han alltid vært litt ukonsentrert,men at det nå begynner å bli mere alvorlig? Eller er dette noe som har utviklet seg over kort tid,at han har greid å konsentrere seg bra frem til et halvt år siden? Har det skjedd noe i livet hans som kan ha vært vanskelig for han?

Jeg skal ikke foreta noen kvasi-utredning her,men dette er noen ting man kan tenke over. Hvis du fremdeles er bekymret,kan det være greit at noen tar en utredning.

Hilsen en PTT-rådgiver

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9619665-noen-meninger/#findComment-9630656
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...