Gå til innhold

reductil, planlegging av graviditet og medikamenter for å bli gravid...


jåsjenta

Anbefalte innlegg

Jeg går jo på reductil nå, og har snart gått ned 10 kg.

Vi har jo prøvd å bli gravid i over 3 år, og har vært til utredning, men alt er bra.

Eneste er at jeg hadde noen cyster som ble fjerna før jul (laparoskopi/kikkhullsoperasjon).

Joda, man skal jo egentlig gå på prevansjon når man bruker reductil, men det får så være!

 

Var til gynekolog i dag, og han ville sende meg på samtale for prøverør.

Men det vil jo ikke jeg siden jeg vet det finnes flere muligheter å prøve ut før vi tar det steget!

 

Så nå er sjangsene store for at jeg blir satt på pergotime og metformin.

Men så lurer jeg på om jeg burde kutte ut reductiln mens jeg bruker det?

Skjønner jo egentlig at jeg må kutte det ut, men kan jeg gå en mnd på og en mnd av på de?

Sånn innimellom alt annet?

Mitt store ønske er ikke å bli slank å fin, men å bli gravid, så det er hovedsaken til at jeg skal ned i vekt da.

jojo...selvfølgelig vil jeg bli slank og fin og, men det er andreprioritert da:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Siaa!

 

Har egentlig ikke noe kjempelurt å komme med da jeg ikke er så bevandret innen pergotime og metformin.

 

Når vi skal begynne å prøve på ordentlig, så skal jeg slutte på reductilen. Jeg har heller ikke gått på no prevansjon mens jeg har vært på reductil.

Hvis dere har seriøst prøvd hele tiden mens du har gått på reductil, så hvorfor ikke fortsette med det da. Så fremt ikke disse andre medikamentene kolliderer med reductilen.

Ville nok kanskje hørt med legen om dette.

 

Ønsker deg i alle fall kjempe LYKKE TIL!!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo tatt det litt mer med ro nå mens jeg har gått på reductil, da jeg fikk høre fra gynekologen at reductilen kan gjøre det slik at kroppen støter fosteret fra seg. vet ikke om det er skremselspropaganda eller da...

Er jo rart det ikke står noe i vedlegget da. Men tror heller det er det at det ikke finnes noe forskning på akkurat det der!

Men nå når jeg ikke har blitt gravid på 3 år (med skikkelig prøving) så svinner håpet ganske fort.

Derfor vil jeg prøve det jeg kan av medikamenter før jeg går steget videre å betaler masse penger for prøverør!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...