Gjest Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Her hvor jeg bor kan vi si " Se, den vetle gutten!" Så Vetle er for meg ikke noe navn,men noe som betyr den lille.
TurangaLeela Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 min sønn heter det og har fått en del komentarer at det høres ut som vesle og at det betyt liten..og min sønn er ganske høy..så det er jo en del komentarer, men navnet betyr årsgammel bjørn...det er også norrønt, så det er veldig gammelt.
Honningmelon Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Det passer vel kanskje til Mathea, men nå er ikke jeg så opptatt av at navnene skal passe sammen da. Personlig er ikke Vetle min smak...
fleXibel Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Ikke etter min smak.. Bryr meg heller ikke om navnene til ungene passer sammen, først og fremst vil jeg at navnet skal passe babyen..
Forskeren Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. juni 2007 Egentlig er ikke jeg heller så opptatt av hvordan de går sammen, men ønsker gjerne litt samme "sjanger". Synes f.eks det høres litt teit ut med Constance og Sigurd (for å illustrere...)
Twintipp og himmelblå Skrevet 18. juni 2007 #13 Skrevet 18. juni 2007 Synes det er et flott og solid navn:o)) Liker navnet kjempegodt!
Forskeren Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 18. juni 2007 Ja, vi liker det også. Blir nok det, tenker jeg. Men moro å høre hva andre synes, selv om det nok ikke kommer til å påvirke valget vårt.
furia Skrevet 18. juni 2007 #15 Skrevet 18. juni 2007 Hva er feil med den kombinasjonen da? Begge er to gamle staute navn.. Shavanna og Arne er to helt ulike navn.....
furia Skrevet 18. juni 2007 #16 Skrevet 18. juni 2007 Mathea og Vetle er ok sammen, selv om jeg personlig ikke har noe til overs for Vetle. Mathea og Martin Mathea og Lars Mathea og Brage
Ravna Skrevet 18. juni 2007 #17 Skrevet 18. juni 2007 Vetle er veldig fint. Om det passer sammen med Mathea kan jeg egentlig ikke si noe om, jeg er ikke så opptatt av at navn på søsken skal matche.
mammat2goll Skrevet 18. juni 2007 #18 Skrevet 18. juni 2007 Jeg liker ikke navnet Vetle, det blir for likt vesle. Men det kan passe på en baby, men ikke på en barsk 20 åring...hehe
Torpekjærringa Skrevet 18. juni 2007 #19 Skrevet 18. juni 2007 Vetle er et kjempefint navn ) Passer også godt sammen med Mathea )
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 18. juni 2007 #20 Skrevet 18. juni 2007 jeg syntes det var veldig rart før, men nå kjenner jeg en kjempeherlig gutt som heter det, så da liker jeg det godt, selv om jeg ikke kunne kalt min egen sønn det.. liker mer vanlige navn..
Skravlemamman Skrevet 18. juni 2007 #21 Skrevet 18. juni 2007 Jeg synes Vetle er et nydelig navn.................:-), både på baby, liten gutt, gutt og mann........................, navnet skal jo passe hele livet:-)
~Snublefot~ Skrevet 18. juni 2007 #22 Skrevet 18. juni 2007 Jeg synes det er fint, og passer godt til Mathea. Det var en søt liten Vetle samtidig med oss på sykehuset når jeg fikk jenta mi, han var blond og spinkel, og passet det navnet veldig godt. Men om du får en høy mørk en med tida, så vokser de som regel med navnet, eller omvendt;-)
Katja Skrevet 18. juni 2007 #24 Skrevet 18. juni 2007 Jeg kjenner en gutt som heter Vetle, og han kler navnet så godt. Er en liten lyslugget gutt, men store blå øyne. Men så tenker jeg: hva når han blir voksen og ikke fullt så søt lenger? For meg blir det litt rart om en stor branne av en kar, heter Vetle. Det samme mener jeg om navnet Veslemøy også, hva om den lille møya, blir ei stor, svær kjerring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå