mammasgo`jente Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Var på helsesatsjonen i dag og veide og målte jenta vår. Hs tasta det inn på dataen og jeg fikk vite at etter alder og i forhold til fødselsvekt er jenta helt perfekt. Men så såg hun på kurven i forhold til lengde... ånei! Jenta var altfor tjukk!!! Her måtte jeg bremse opp litt.... HÆ? Var hun ikke perfekt i forhold til alder og vektøkningen siden fødsel da?? Forstår ingenting!
snartmammapåny Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Småen var for tynn han i forhold til det han hadde vokst. Men den kurven var ikke den viktigeste og skumleste og ikke følge helt. Det sa iallefall både helsesøsteren og barnelegen til meg. For småen ville det si at han hadde strukket seg litt mye i forhold til det han hadde lagt på seg. For din jente vil det si at hun har vokst litt lite i lengden i forhold til det hun hadde lagt på seg. Men de små strekker seg jo litt i rykk og napp, så om det er et engangstilfelle så er det nok ingen krise så lenge hun er normal ellers;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå