Gå til innhold

Guri meg. Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi på 5 mnd har plutselig fått sovesyken. Vanligvis sover hun fra ca 19.30 og til rundt 09.30 på natten, og to ganger 45 min på dagtid. Hun nekter plent å sove mer på dagtid, men hun sover jo så mye på natten at det ikke gjør noe.

Nåm i går sovnet hun til vanlig tid kl 19.30. Hun fikk frokost til vanlig tid kl 09.30, og gubben skulle gi henne til mamma som er på besøk så vi fikk sove lenger (vi giftet oss i helga og vil sove leeeenge). Men da hadde hun jammen sovnet igjen. Sov da til kvart på elve. Skulle da gå opp med henne igjen, men vi pratet i et lite minutt først og da sovnet hun jammen igjen. Kl 11.30 VEKTE vi henne. Holdt henne da våken til kl 12, og da var hun så trett at vi måtte bysse henne i søvn. Hun sovnet fort, og sover enda (kl nærmer seg 14). Dette er IKKE normalt til henne å være. Begynner å lure litt på om noe er galt nå jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike dager har jenta mi hatt også, og jeg har vært veldig bekymret for om noe er galt. Valgte å gå til legen jeg da, for hun forandret seg sånn og hun var ikke seg selv de få gangene hun var våken heller. Fikk skryt på legekontoret for at jeg kom, for de mente at en skulle sjekke det opp dersom barnet var unormalt sløv. Men fikk også beskjed om at det ikke er hvor mange timer barnet sover (for de kan ha sovedøgn sa de) men hvordan babyen var når han/hun var våken. Hvis babyen var smilende og blid og en fikk god kontakt med den når den var våken var det ikke noe farlig. Men i vårt tilfelle var hun jp så veldig sløv når hun var våken også, så da sa de at det var bra vi tok en sjekk. Men det var ingenting galt altså, og neste dag var hun vanlig igjen! Lykke til!

Skrevet

Jeg tror de kan ha behov for sånne "sovedøgn" innimellom. Om det er normalt eller ikke vet jeg sannelig ikke, men jenta mi har det innimellom i hvert fall :) Jeg lar henne sove jeg.

ps: vær oppmerksom på allmenntilstand osv, men alt det vet du jo etter det dere har vært gjennom :)

ps: lykke til som nygifte!!!

Skrevet

Mhm. Hun har bare aldrig hatt slikt sovedøgn før.

Skrevet

Hørte akkurat at de kan sove mye når de får tenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...