Gå til innhold

Sønnen min på 9 mnd. skal begynne i barnehage om 2 mnd. Han spiser ennå ikke store biter, feks. brød og middag.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Barnehager pleier å ha en velkomstsamtale med foreldrene når barnet begynner, hvor denne samtalen nettopp har til hensikt å oppfange det særegne behovet for det enkelte barn. Ikke alt går an å ta hensyn til, men akkurat slike ting som du nevner er jo vesentlig, da dette går på sikkerhet. Jeg ville ha nevnt dette i denne samtalen. Min erfaring er at de noterer ned slike ting, som du som forelder gjerne mener har betydning. Og noterer de ikke, så be spesifikt om at denne tingen blir notert ned, slik at alle som har med han å gjøre, kan lese av infoen om at de bør være obs under måltider til han, uavhengig av hvem som er tilstede på jobb.

For å føle deg ytterligere beroliget kan du jo ringe til barnehagen før han begynner i det hele tatt og legge frem problemet.

Gi beskjed om dette til barnehagen slik at de kan kjøpe inn middagsglass og babygrøt. Han er sikkert ikke den eneste av barna som må ha slik mat.

det er ikke barnehagen som skal skaffe dette det er deg som mor som må ta med middagsglass i barnehagen. men det pleier ikke være noe problem å få dem til å varme det opp .

hilsen en som jobber i barnehage

ps ikke gru deg det kommer til å gå kjempe fint

lykke til

Dette kommer vel an på barnehagen dette. Her hvor jeg jobber får barna all mat i barnehagen, og dermed kjøper vi inn middagsglass og grøt. Alle foreldre betaler jo kostpenger, så det hadde jo vært urettferdig om noen måtte ha med ekstra mat mens andre får alt.

Annonse

Det er meget mulig at han spiser både brød og middag med store biter om to måneder. De forandrer seg fort i den alderen. Og hvis ikke, så tar de hensyn til det i barnehagen.

Dette trenger du ikke bekymre deg for. Barnehagen har mange gode løsninger, du må bare ta en prat med de. Jeg har jobbet på småbarnsavdeling, og de minste der (8-9 mnd) hadde med seg alt fra morsmelk til hjemmelaget middag, grøtpulver og glass. Den ene moren på "min" avdeling hadde med seg en stavmixer slik at vi kunne lage moset frukt (fersk og god- ikke brun og guggen) til fruktmåltidet.Det du kanskje bør gjøre er å la klompen øve seg litt på å tygge og spise. Mitt råd er at du kjøper risnøtter av havre eller de andre brune og strør foran barnet. Så kan han øve på pinsettgrep og det å få maten inn i munnen samtidig.

Dette varierer da i så fall fra barnehage til barnehage, for da jeg var på samtale i barnehagen, sa de at de stod for formiddagsmaten. Så jeg måtte bare sende med han frokost. Så stod de for grøten han får til formiddagsmat..... De sa også at jeg kunne sende med han mme om jeg vil, så kunne de lage det til han...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...