Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #1 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg begynte for 2 dager siden å røre ut melkepulveret i flasken med en skje istedetfor å riste og merket bedring på gutten min allerede samme dag! Når han raper etter måltidet kommer det bare halvparten så mye rap som tidligere, og han er blid og fornøyd og ingen magesmerter lengre! Det er bare helt flott for oss alle! Jeg ser at melken er helt glatt og fin med ingen luftbobler i. Tidligere ristet jeg forsiktig, men det ble uansett litt luft i melken når man rister. Forøvrig bruker jeg Dr. Browns flasker og Nan HA1. Gutten min er nå 2 mnd gammel. Alle burde røre med skje og ikke riste. Det er synd det står på pakkene at man skal riste. Annet tips vedr melkerester: Man skal ikke varme opp igjen melk som har vært varmet opp til et tidligere måltid. Dette fordi melkebakteriene utvikler seg svært raskt og kan gi babyen dårlig mage. Ville du f eks ha drukket vanlig melk som har stått på kjøkkenbenken hele natten eller noen timer i solen selv? Jeg skjønner at mange ønsker å bruke melken som babyen ikke har drukket opp fordi pulveret er veldig dyrt, men tenk heller på barnets beste. Ingen får barn for å spare penger. De kronene du bruker første året på mme er en dråpe i havet av hva barnet kommer til å koste deg senere. vær37 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9618125-tips-r%C3%B8re-i-melken-med-en-skje-ikke-riste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shabby Cheap Chic Skrevet 18. juni 2007 #2 Del Skrevet 18. juni 2007 Da må jeg kjøpe meg sånn spesiell skje til å få nedi flaska jeg da... hehe... for jeg bruker ikke wideneck flaskene til dr.brown... men rører så godt jeg kan med enden av en gaffel el... og "rister" i runder på kjøkkenbenken.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9618125-tips-r%C3%B8re-i-melken-med-en-skje-ikke-riste/#findComment-9624215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå