Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Leste at man skal ta folsyre de førse 12 ukene av svangerskapet.. er det en fordel å ta det lengre enn 12 uker? eller er det ikke noen vits? Kan det være skadelig for fosteret om man bruker det lenger kansje? Bare lurer...
Har to herlige gutter! Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 det tror jeg ikke .for det skal løse seg opp hvis man tar for mye tror jeg..
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Tror ikke det har noen hensikt å ta folsyre utover 3 mnd, men har ikke hørt noe om at det er farlig. Jeg begynte å ta de 2 mnd før jeg ble gravid og slutter om et par uker når jeg er 3 mnd på vei. Det er det som anbefales.
Erisa* Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Hei! Vi har nettopp hatt forelesning om dette på skolen: Det anbefales å ta folat hele svangerskapet, men etter 1.trimester er ferdig holder det med 0,2 mg pr dag. Det er for eksempel i vanlige multivitamintabletter. Der er det vanligvis også B12, som også er lurt å ta mens man er gravid. Det anbefales også å ta folat og B12 mens man ammer. Hvis du ikke tar multivitaminer, kan du fortsette å ta 0,4 mg folat, men multivitaminer anbefales. klem
Galskapens overhode Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 takker for denne tråden.. Minner meg på at jeg glemte den lille gule i dag tidlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå