Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Hvordan er det å være høygravid med småbarn? Hvordan er det å ha 2 bleiebarn? Hvordan får man ammet når en tass trenger pass? Fortell... :-p
miaogbell Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 har to jenter med 18 mnd alders forrskjell. Det er ikke bare lett å være høygravid med ei på halvannet som forrtsatt vil bli løftet en del og mye oppmerksomhet til tider. På den annen side så er du jo vant til å være gravid ? samt amme etc. Så det går jo greit. To bleiebarn er ikke ett problem. Tar ikke mye tid å skifte bleine i seg selv. Eldste jenta legger seg ned til bleie skift når vi skifter søsteren. Hun vil gjøre alt likt. Ammingen er ett problem, eldstemann løper gjerne avgårde eller blir sjalu, men det går bedre (fint med en Disney DVD akkuratt da). Hun er i barnehage tre ganger i uken, så vi tar shopping turer og cafe besøk da. To dager i uka blir det parken eller hagen hjemme. Helgen er vi jo to voksne så null problem. Alt i alt er det kjempe gøy, en venner seg til alt! Jentene er allerede veldig opptatt av hverandre. Argumentet at nummer en skal ha mer tid med mor og far alene er jo litt dumt med hensyn til at søsken får aldri det de!
Learning to fly Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Blir ett kort svar dette, må stikke snart:) Høygravid med lite barn: jo det var slitsomt, men jeg var så innstilt på det, at jeg husker ikke det som noe problem. To bleiebarn: Ikke noe problem i det hele tatt. Litt dyrt kanskje, men ellers ikke noe å tenke på. Amme baby med 1 åring i hus: Man leker med den store mens man ammer den lille. Da ungår man sjalusi. Jeg hadde en sakkosekk jeg ammet i, da satt jeg no nesten på gulvet og det var lett å lese og bygge lego med den andre. Det er mye arbeid med to tette frodi de har så veldig forskjellige behov, og trenger pass hele tiden begge. Når de blir større har de alltid en lekekamerat eller en krangle "kamerat" .Mine har dager da det bare blir grin og spetakkel, men flest dager da de er gode venner og underholder hverandre. De er nå akkurat 4 og 5 år. Går i barnehage på ulik avdeling. Har nettopp fått en lillebror de forguder:)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 vel, for meg var det fælt å gå gravid med en liten tass som skulle bæres mye på o.l. slet med bekkenløsningsmerter da.. det var veldig tungt. det verste med 2 bleiebarn er ikke bleiene, men at begge som er små trenger myyye omsorg. gjerne samtidig.. de vil spise samtidig og gjerne sove/er trøtte samtidig. det er litt vanskelig å tilfredstille 2 sterke behov samtidig. har dager der jeg ønsker jeg hadde 4 sett med armer ) her er det 14 mnd imellom dem. går konstant rundt med dårlig samvittighet fordi spesiellt den eldste får mindre av tiden min enn minste. har en gutt og en jente. siden de ikke er samme kjønn, blir klær en veeeldig stor utgift siden mye ikke kan arves. ammingen går greit. junior løper rundt stua. jeg klarer fint å amme og forflytte meg samtidig for å se etter ham. må legge til at vi har det ganske tomt i stua pga dette. det finnes ikke så mye å skade seg på. så han er en trygg villbass. minstejenta var ikke planlagt, og personlig ville jeg ikke hatt dem så tett. er veldig tungt. men de blir jo bare større og de får nok stor glede av hverandre senere
Synnøve Finden Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Det å være høygravid med småbarn gikk greit hos meg, jeg var i bra form. Men var utrolig lei av å være gravid med så kort mellomrom (14 mnd mellom mine). To bleiebarn, slitsomt innimellom, men nr 1 er i bhg 3 dager i uka, godt for alle tre, blitt kjedelig til nr 1 å bare være hjemme med meg og minsta. Og jeg og minsta får tid alene. En får rutiner på ting slik som med soving, spising. Har en av hvert kjønn så lite arveklær ja, men vi har jo masse babyutstyr som til nr 2. Å få ammet har aldri vært noe problem da nr 1 ikke er sjalu, (tror han er for liten til det og nå er han vant til å dele oppmerksomheten). Han kan sitte vedsiden av å lese bok f.eks. Men jeg gjør ikke dette igjen (har to barn nå og skal ikke ha flere, vi "slipper" å begynne på nytt med en ny baby om noen år), gleder meg veldig til de blir litt eldre. Håper og tror de får masse glede av hverandre etterhvert som de vokser opp. De blir jo allerede veldig glad for å se hverandre, minsta er nå 6 mnd.
Learning to fly Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 ps jeg var for det meste hjemme alene med de frem til august i fjor (mannen min jobber mye), da begynte de i barehage nesten 4,5 og 3,5 år gamle. Det gikk veldig fint, for jeg er så glad i å komme meg ut i naturen, drog de med på det ene og andre. Nå med baby, kommer jeg meg lite avsted:) Har alltid ønsket flere barn. Og å ha baby nå er nesten bedre enn det var med de to andre. Har masse tid å kose:) Ønsker meg en til om ca 1,5 til to år. Vil vente såpass "lenge" for ikke å miste melken før minste er ett år. Med nr en mistet jeg melken når han var åtte mnd, pga att jeg var gravid. Ikke alle gjør det altså. Det jeg nå husker best fra å ha to små, er at jeg var uendelig stollt over å "allerede" ha to barn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå