Gå til innhold

allergimedisiner


-Diddelidu- med spire!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Sjekk med legen din. Er ikke alle typer av allergi medisiner man kan ta.

Bruker selv Polaramin og har fått beskjed om å fortsette med dette.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av min lege at jeg ikke kunne bruke det merket. Grunnen er at det er et nytt merke som ikke er prøvd ut så mye i forhold til gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Augustbarn: du tenker på aerius nå? dette merket er nytt ja. Jobber som sykepleier, og har fått beskjed fra de legene jeg jobber sammen med at de anbefaler å bytte til et annet merke når en er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker på aerius og det var det hovedinnlegger skrev også... Hva tenker du på..? Skjønte ikke helt innlegget ditt jeg....?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aerius, loratadin, clarityn og en rekke andre nyere antihistaminer bør ikke tas av gravide, men man kan ta polaramin, phenamin, zyrtec og en del andre.

 

Snakk med legen din, du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste gravide kan ta av allergimedisiner er polaramin tabletter

(phenamin er det samme som polaramin og finnes kun i mikstur i små flasker)

Du må IKKE ta Zyrtec som også tilhører de nyere typene av antihistaminer. Dette gjelder under graviditeten. Når du kommer til amming er det omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, unnskyld, nå så jeg etter, og det er faktisk sant at zyrtec er andregenerasjons. Hm, nå ble jeg litt satt ut. Trodde jeg hadde sjekket dette og funnet det ut.

Beklager til alle som har hørt på meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider