ditte&malusken&lillebror Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Mormor skal passe for første gang om ikke så lenge og siden jeg ikke helt får til å pumpe må det nok brukes litt erstatning. Hvordan er det lurt å gjøre det da? Lurer egentlig på hvordan man egentlig bruker malt... (Beklager hvis dette er tatt opp mange ganger før, men jeg har altså prøvd å søke på det uten å finne noe som var til hjelp..)
6Ymamma Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Ta å kok flasker og kok vann, ta vannet oppi flasken...Å når mormor skal gi flaske tar hun x antall skjeer oppi det vannet og rister...varmer opp i micro tilsetter 1 ts me malt rører om...kjenner om det er rett temp, for så å gi barnet=)
Tiddelidu Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Jeg ville sendt med hele glasset med malt, også har hun i en t-skje i vannet før eller etter hun har hatt i mme-pulveret. Hun burde koke en kjele med vann og ha stående, da går det raskere å varme opp en flaske når babyen skal ha mat. Man skal visst ikke blande ferdig flasker og ha stående, melken skal drikkes fersk. Dette pga bakterieoppvekst. =)
6Ymamma Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 x antall ts me mme....men d skjønte du sikkert
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Hvis babien din aldri har smakt mme før, er det en sjangs for at hun ikke liker det. Prøv det ut ihvertfall en gang før barnepass;) Det er fryktelig kjedelig for både ungen, mormor og deg hvis en sulten unge som ikke vil spise er langt borte fra mamman sin.
ditte&malusken&lillebror Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. juni 2007 Tusen takk for svar:) Har tenkt å kjøpe ferdig mme siden jeg bruker det så sjelden. Da skal vel bare malten blandes rett i? Men kan jeg ha i en hel t-skje? Mener å ha lest et sted at de ikke skal ha mer enn en t-skje pr døgn.. og hun skal være en hel kveld og natt hos mormor, så det blir jo endel måltider.... Spør sikkert litt teit, men er jo redd for å gjøre noe feil som skal gå ut over jenten min:)
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #11 Skrevet 18. juni 2007 En må ikke ha malt i mme, det er kun om babyen blir hard i magen av mme. Har faktisk hørt om enkelte som har blitt harde i magen av malt. Det skal ikke være enkelt å være mamma nei...
Tiddelidu Skrevet 18. juni 2007 #12 Skrevet 18. juni 2007 Du må ikke ha malt i mme, nei. Jeg har nesten aldri det siden han ikke er hard i magen. Hvor mye man skal bruke er helt individuellt. Helsesøster anbefalte jeg en spiseskje per flaske en periode han har var hard, også brukte jeg en dråpe (blir stor dråpe da) som vedlikehold noen dager.
Mammasin Skrevet 18. juni 2007 #13 Skrevet 18. juni 2007 Hmm..jeg ble anbefalt å ha en liten ts i når jeg ga mme da jeg ellers gir mm. På den måten ville hun forhåpentligvis ikke bli forstoppet. Det var forebyggende iflg. helsesøster. Har iallefall fungert fint her.
2 Hærligheter! Skrevet 18. juni 2007 #14 Skrevet 18. juni 2007 Helsesøster sa til meg,en god tskj pr 100ml,og veldig lurt å gi om han ble hard i magen av mme..
ditte&malusken&lillebror Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #15 Skrevet 18. juni 2007 Takk for hjelpen. Satser på å putte i litt malt.. vil ikke at hun skal få vondt i magen første natten hos mormor heller:) men skal malten i før eller etter at man har varmet opp mme?
Faylinn Skrevet 18. juni 2007 #17 Skrevet 18. juni 2007 Det er ingen grunn til at du skal gi malt bare fordi ungen din skal ha litt mme en kveld. Jeg ga en periode delvis mm og delvis mme, og da var forstoppelse ingen problem. Da vi gikk over til kun mme måtte jeg en periode ha en knivsegg med malt i kun en flaske om dagen for å få ut avføringen. Men etter å ha vært hos osteopat og begynt med massasje hver dag, bruker jeg aldri malt mer selv om han lever kun på mme! Mitt forslag er at du dropper malt og ser an om det blir bæsjebleie eller ei før du gjør noe. Malt kan gi luftproblemer for noen babyer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå