Gå til innhold

Noen som har angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Generell angst eller generalisert angst som det visst heter.? Og hvordan utarter det seg for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jeg er forsåvidt kommet over det nå. Men legen min kalte det Panikkangst. Var ikke helt enig i den diagnosen fordi det utarter seg slik at panikken kommer helt plutselig uten forvarsel og så forsvinner den. Jeg hadde angst hele tiden.

Jeg opplevde det slik at jeg hadde en følelse av "frykt" og "gruet meg" HELE TIDEN. Det er angst når du ikke kan styre det.

For eksempel kan du styre det, når du går til tannlegen. Du gruer deg og kanskje føler frykt for hva som skal skje, men det forsvinner, med en velbehagsfølelse at nå har du vært til tannlegen - "var så flink" og er ferdig med det.

Har du angst føler du frykt hele tiden, uten grunn og du kan ikke gjøre noe for at det skal forsvinne. Det tapper deg for energi fordi kroppen er i helspenn hele døgnet.

Jeg fikk dette da jeg startet i ny jobb-og jeg sov ikke, spiste ikke, var utrolig svimmel (følte jeg var full på jobb), fikk ikke med meg ting/opplæring, konsentrasjonsproblemer..for å si det mildt det er det verste jeg noengang har opplevd.For å sammenligne -en fødsel er ingenting i forhold.

Andre tegn:du fungerer dårlig sosialt, i jobben og blant venner dels fordi du vil skjule det og det er ekstra tungt. Trekker deg unna. Når jeg kom fra jobb, var jeg utladet.

For meg ble løsningen cipramil/antidepresiv i 8 mnd og noe psykolog.

Pillene inneholder seratonin som er noe en mangler i hjernen. Seratonin er lykkehormonet.

Håper du fikk noe ut av det jeg skrev.

Velger å være anonym da det ikke er helt stuerent å verken ha angst eller depresjon i dag.

Skrevet

Har opplevd det samme som anonym over...

Også dødsangst - livredd for å dø fra barna mine..en evig frykt

Skrevet

var dere foreks. kvalm og nummen i armer og bein? det er jg hele tiden..og svimmel..men føler ikke frykten hele tiden, men de fysiske symptomene er der,.

-HI-

Skrevet

Det er jeg som først svarte deg.

Nei jeg var ikke nummen i kroppen. Fysiske symptomer var stiv nakke og skuldre, fordi jeg anspente meg hele tiden. Men jeg syntes ikke det var noe problem i forhold til det som foregikk opp i hodet mitt. Det svimlet for meg, var overhodet ikke meg selv og en ting til..det førte til at jeg unngikk store folkemengder og kjøpesentre. Var redd for at for at folk skulle se hva som feilte meg..følte meg utrygg.

Det beste for deg er å oppsøke lege..om du er usikker-)

Skrevet

har opplevd både kvalme, svimmelhet og nummenhet i forbindelse med angst... og også dette med konsentrasjonsvansker... det er vondt og slitsomt... har du en god lege, så ville jeg tatt det opp der, og fått litt hjelp!

Skrevet

Jeg har angst. Dødsangst. Som ei her nede beskriver, så sitter frykten i hele tiden i alt jeg gjør. Nå har den begynt å begrense livetmitt så jeg prøver å gjøre noe med den. Er redd hele tiden. I perioder kan jeg være redd for kvelden fordi på kvelden kommer alle de vonde tankene. Jeg har av og til angst/panikkanfall..enten kan jeg få problemer med å puste, føle at brystet snører seg sammen og tro at jeg holder på å dø. Andre ganger prikker det i hele kroppen, jeg hyperventilerer og gråter ukontrollert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...