Gå til innhold

Føler for å komme med et råd til dere reductiljenter!:)


Lotta78

Anbefalte innlegg

Før jeg starter vil jeg si at dette er i aller aller beste mening, og er på ingen måte ment som å tråkke på noens tær;) Jeg har sett mens jeg har vært her inne i snart et halvt år at det med jevne mellomrom kommer innlegg fra folk som undrer hva som skjer når man blir ferdig med reductil. Mange har sagt at man raser opp i vekt igjen. Nå, etter å ha surfet litt gjennom diverse tråder ser jeg at enkelte ikke trener noe særlig og tenker heller ikke over (i nevneverdig grad) hva de putter i munnen fordi pillene gjør susen for de. Mitt råd til dere er: Bruk tiden dere går på reductil for hva den er verdt!!!!!!! Bruk krefter på å innarbeide gode og sunne vaner, så slipper dere gå opp igjen! Pillene er en god hjelp å få for å gå ned i begynnelsen, men man kan ikke gå på de for evig. For min del, etter 3-4 mnd begynte jeg å merke at den dramatiske effekten avtok, og jeg har nå kuttet pillene ut etter 5 mnd på de. Men i og med at jeg lever sunt, går jeg fremdeles ned. Det tar tre mnd før menneskehjernen tilpasser seg nye vaner, og bryter med gamle mønstre. Og for å være helt ærlig, så tror jeg det holder å ha en runde på disse pillene, det er ikke noe man burde gå av og på alt ettersom vekta endrer seg siden det er piller som virker på hjernen vår. Når dette er sagt så ønsker jeg alle sammen lykke til, måtte dere oppnå målene deres og gi dere selv gaven det er å trives i sin egen kropp:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei clara78

 

Kan bare si meg hjertens enig med deg, jeg har trenet siden av pillene fra dag 1, og det har hjulpet meg veldig, føler kroppen strammer seg fint opp og blir så flott. Jeg har ingen hjelp av de lengere med tanke på søtbehovet, nå må jeg bruke selvdissiplin for å ikke spise søt, kaker og slikt. Men de hjalp myyyyyyye i begynnelsen, skal bruke pillene til jeg når 90blangt, så skal jeg slutte og jobbe meg videre ned uten de.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, det er meg det..hehe, som ikke trener ;)

Neida, jeg tar meg på ingen måte nær av dette. Jeg er så fullstendig klar over hva jeg driver med om dagen. Det er selvfølgelig individuelt hva slags forhold man har til kosthold og mat, og grunnene til vektnedgang.

 

Jag har sagt det før, grunnen til at jeg nå går på reductil er pga min jobb situasjon. Jeg har gått på Grete Roede før, med glimrende resultater. Og jeg opprettholdt den kosthold planen når jeg begynnte i ny jobb med 5-skifts plan. Det gikk rett vest! Ikke var jeg vært no overspiser av dimensjoner, men har den sedvanlige utskeielsen i ny og ne. Gikk bare opp!

Så jeg prøvde ett nytt kurs med GR, ingen ting fungerte. Så etter ett halvannet år gikk jeg til legen og snakket med han.

 

Jeg ville ned de kiloene igjen da vi skal prøve å bli gravide, og jeg ville ha ett "bra" utgangspunkt for min graviditet. Mitt kosthold er så normalt som det nærmest kan bli. Desverre er ikke min jobb det.

 

Det er mange flinke jenter på Reductil her om dagen da, syns jeg. Virker på meg som mange av de trener og er på kaloriplan. Kjempe bra for de! Stå på videre jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, innlegget mitt var ikke myntet på noen spesielle, og at det er flinke jenter her inne er jeg helt enig i! Samtidig med at jeg ville komme med dette innspillet, hadde jeg lyst til å si at det er fullt mulig å holde vekten i ettertid hvis det er ønskelig. (Søker man blant tidl innlegg anng reductil ser jeg at mange har avskrevet det helt som slankehjelp i og med at de har rast opp i vekt igjen.) Så igjen, intensjonen var overhodet ikke å si at noen gjør en dårlig jobb her, bare å komme med et råd til oppmuntring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, tok det heller ikke som det;) hehe...

Men jeg er da klar over hva jeg gjør og ikke gjør..hehe...så den er helt grei.;) *ler*

Å holde vekten etter reductil har jeg ikke tenkt på engang. Jeg skal jo(forhåpentligvis) bli gravid ;) Høres helt feil ut..det jeg mener er at jeg skal selvfølgelig holde ett sunt kosthold, men legge på seg gjør man jo uansett i ett svangerskap :)

 

 

Påfølgende er ikke til den clara78;) Men jeg vil bare få sagt det:

 

Jeg syns det er andre her på dette forumet som ser litt skrått på Reductil/acomplia brukere, som drar alle over en kam. Tror det er viktig at man husker at de fleste har prøvd andre utveier, om de var så veldig bra løsninger er jo en annen sak;) Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg kjenner min kropp best og vet hva den reagerer på.

Tro meg jeg har gått mange runder med megselv de siste ti åra ang kosthold,trening og vekt. Har endelig fått fotfeste på hva jeg vil gjøre og hvordan jeg vil bli. Ikke er jeg på noen måte urealistisk heller. Det er en forskjell på det å slanke seg og det å legge om livsstil. Syns det er viktig å støtte opp om de som prøver å legge om livstilen, uansett hvilken måte de velger å gjøre det på...

 

(",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...