Gå til innhold

Allergi og amming - et hjertesukk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt slått ut av sandalene av allergien i år! Ikke bare det at jeg nyser og sånn, det er ikke så farlig, men allmenntilstanden er helt pyton :-/ Bare svimer rundt, sover hele døgnet om jeg kan og har supervondt i hodet 24/7- ikke den ideelle situasjonen med 2 små barn... Men hva sier legen? Nope, sorry, det er ingenting du kan ta ("vi har siste versjon av Felleskatalogen her, så det vet vi"). Når jeg sier at min gravide venninne kan ta gammel type allergimedisin, får jeg slengt tilbake at det er da verre at det går i melka! Hæ? Verre enn rett i blodet når forsteret utvikles?? Ikke fikk jeg snakke med legen heller, det var hun neket i resepsjonen som lirte av seg dette, så da ringte jeg helsestasjonen. Hun ble like arg og ringte til barnelegen på sykehuset og spurte hva de gav til mødrene der, som bla. får medisiner selv om de ammer premature - og det var bare å ta både gamle typer og til og med Zyrtec. *sukk*

Har heldigvis noen brett liggende fra i fjor, så jeg slipper å mase mer på legen på noen uker... Tror jammen jeg bytter lege før den tid!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åhhh!vet godt hva du mener!!men min lege sa jeg kunne bruke liviostin nesespray!har ikke gjort det enda,kjenner jeg er ganske skeptisk til o ta noe som helst..men blir det for ille får jeg krype til korset!

frustrerende at de er så uenige om dette..!!!legene altså!!

klem fra en annen i svime!!

Skrevet

ja det der er skikkelig kjipt. grunnen til at de ikke vet noe særlig og det temaet er at det ikke blir forsket på. var innom apoteket og de mente at man kunne bruke øyedråper og nesespray.

jeg gjør det. hvis ikke hadde jeg ikke overlevd sommeren. prøvde tappert å klare meg uten noe både i fjor som gravid og i år. men nytett ikke i fjor måtte jeg ty til tabletter en ukes tid for fikk ikke sove og gikk bare rundt i koma nesten. i år er det ikke like ille. men får ikke sove om natten og er helt tett og holder på å klø så jeg blir gal.

konklusjonen min ble det er bedre at jeg tar noe og er i bedre form en at tuppa skal ha en mamma som nesten ikke klarer å ta seg av henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...