mammasgo`jente Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Jeg har fram til for en uke siden gitt fra begge bryst hver gang jeg har ammet nurket på snart 3 mnd. Men for en uke siden hadde hun et par dager der hun drakk fra begge hver 1,5 time hele dagene, og nå har jeg så vanvittig med melk at hun drikker bare fra det et til hvert måltid. Men hun blir ikke skikkelig mett så hun vil ha mat igjen etter 2 timer. Prøver jeg å gi henne et bryst til blir hun bare sint. Er tydelig mett, men det holder ikke i tre timer likevel. Jeg vil tilbake til å gi to bryst til hvert måltid!! Da ble hun skikkelig mett og det gikk som oftest 2,5 - 3 timer mellom hevrt måltid. Dessuten går jeg med spreng på det brystet hun ikke ville drikke av nesten hele tiden. Passer på å gi annenhver gang fra hvert bryst, men får likevel spreng. Har ikke så lyst til å pumpe meg heller for da får jeg jo bare enda mer melk...
kajak&Daniel Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Har alltid kun gitt fra ett bryst per måltid, og har ikke hatt problemer med spreng mer enn helt i begynnelsen...... Lillegutt er nå 7,5 mnd, og får fremdeles bare fra et bryst om gangen, og har ikke problemer med spreng nå heller selv om det går litt lengre mellom iblant pga han får grøt.....
oo00oo Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Kanskje hun drakk så mye fordi det var varmt og hun egentlig bare var tørst og ikke sulten?? Hva med å først amme på det ene bryste deretter rap og bleieskift for så å tilby det andre? Kan jo hende hun spiser mer hvis hun får en liten pause? Når det gjelder sprengen kan du frem til det "ordner seg" håndmelke bare litt fra det brystet med spreng for kun å "lette på trykket" da ungår du at du begynner å produsere enda mer melk som du sier om du pumper. Jeg gir fra begge bryst hver gang og begynner annenhver gang med høyre og venstre fordi jeg tror at han spiser mest fra det brystet jeg legger til først og da bytter jeg på for at begge brystene skal bli "tømt" jevnlig. Har hatt brystbetennelse to ganger noe som er helt forferdelig. For å forebygge det er det viktig å tømme brystene godt derfor er det viktig for meg å gi fra begge bryst hver gang. Gutten min kan gjerne gå 4 timer mellom hver gang og om jeg kun hadde gitt fra et bryst om gangen kunne det gått opp til 8 timer før hvert bryst ble tømt og det er altfor lenge synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå