tali Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 sønnen min på 2 mnd nekter å ta sutten noe som er veldig frustrerende fordi jeg må alltid frem med puppen for å få roet han ned... har dere noe råd om hvordan jeg kan få han til å ta den?? trenger desperat råd siden brystvortene mine er ganske såre nå
selfangerkjerringa Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Prøv forskjellige smokker. Unger er forskjellige, noen liker silikon, andre foretrekker latex. Husk også at et knøtt på 2mnd ikke greier å holde smokken på samme måte sm større barn. Vi måtte holde smokken i munnen hennes 5-6 sekunder til hun fikk orntlig sugetak på den, så greide hun det på egen hånd. Til den ramla ut igjen, hehe
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 mm eller sukkervann på sutten... Eller koke den i mm har jeg hørt noen som har gjort. Her brukte vi (ikke anbefalt dog) littegranne sjokoladebollekrem. (du vet det hvite inni sjokoladebollene?!) Det funka som søren der og da, men er jo ingen varig løsning.
Rut Bram Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Prøvd ulike typer smokk? noen babyer er veldig "kresne" og vil bare ha en type smokk - noen vil dessverre aldri ta smokk har jeg hørt... Min erfaring er å bare fortsette å prøve, holde smokken fast med fingeren din (med mindre dette fører til at babyen blir mer urolig selvfølgelig) inntil han/hun skjønner poenget... Noen bruker lang tid på tilvenningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå