Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har de på seg når dere bare er hjemme?

Hvor mye sover de på dagtid, evt.hvor sover de?

Sover de hele natta? Dvs. mer enn 5 timer i strekk...?

Har dere begynt med fast føde? Evt. hva?

Hva gjør dere med småtrollene når de er våkne?

Mange spm her nå..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta vår er straks 3 mnd,

nå har hun bare på seg en body m lange armer og en bukse og sokker. På dagen sover hun nesten ingen ting, kanskje 20 min 3x om dagen, men de 4 siste nettene har hun sovet fra kl 23-06, så d skal jeg ikke klage på:)

får bare melk fortsatt, j lurer også på når en begynner med noe mer...

når hun er våken ligger hun og leker litt under babygymmen ellers så bærer j litt på ho eller bare koser oss:)

Skrevet

hei , jeg har en sønn som er 3mnd

når vi er heme har han på seg helt vanlige klær som han hadde hatt på seg hvis vi sku ut , bytter pysj til vanligeklær i 8-9 tiden.

han sover ute i vognen sin på dagtid ,han har vel en ca 3 -4 lurer på dagen og de kan vare alt fra 30min til max 2 timer ( då har han sovet lenge og er ikke så ofte det skjer)

han legger seg for natten rundt 7-8 tiden og våkner igjen ca kl 03.for og få mat så legger han seg igjen.

jeg har ikke begynt med fast føde ennå , han får mme

når han er våken , "prater vi masse sammen og tuller oss . ellers leker han i babygymmen , ser litt på playhouse disney (masse gøye farger) jeg går turer med han osv .. gleder meg til han er litt større då kan han holde i ting og vi kan leke skikkelig sammen =)

Skrevet

1. Klær. Hvis veldig varmt: lite klær.

2. sover 2-3 dupper. Enten i den indiske babyvugga på stua, eller i vogna. Helst i vogna, hun elsker trilleturer, det gjør mamma'n også. Eller sovende i vogna i hagen mens mamma stuller rundt med hagearbeid.

3. Sover tungt og godt på natta, fra 1930 til 08. Våkner ca 2 og 5 for mat.

4. Ja, spiser grøt på kvelden. Skal begynne med frukt/grønsaker når hun har blitt 6mnd.

5. Minimais elsker å ligge på magen, hun kravler rundt i ring og kommer seg forbausende raskt rundt... kryper kanskje snart? Vi bruker å leke "ro, ro din båt", "ro, ro til fiskeskjær", synger masse og går rundt i hagen og ser på blomster og sånt. Elsker å leke med storesøster på 3 år.

Skrevet

1. Som regel samme klær som hvis jeg tar henne med ut i vognen. Avh. av om det er varmt eller kaldt, men bytter alltid om fra pysj til body og stillongs etc.

2. Sover oftest når vi triller vogn, har ikke tatt tidne, men kan nok sove et par timer i strekk, ja. Flere dupper om dagen, varierer litt. Sover ekstra godt på regnværsdager.

3. Sovner dessverre ikke før 22.30-tiden, dvs. trøtt rundt 21-tiden, men har enda ikke begynt med noen rutiner. Vet at hvis vi legger henne rundt 22.30, så sover hun gjennom natten, våken først ved 7-tiden. Deilig.

4. Bare morsmelk, begynner ikke emd fastføde før hun er 6mnd, tror jeg.

5. Leker på gymmatten, i grinden, krangler med uroene etc. Jeg spiller ofte en barne-cd for henne. Snakker ofte med henne, og bærer litt.

Skrevet

Hei!

Har en gutt som er ca 4 1/2 mnd. Når vi bare er hjemme har han stort sett bare på seg body og strømpebukse eller joggebukse/sokker. Når det var varmt hadde han bare body og sokker på seg.

Han har enda ikke noen fast rytme ved soving på dagtid. Det kommer an på hva vi gjør om dagene - så noen dager sover han mange korte lurer, mens andre dager har han få men lange soveperioder på dagtid. Total sovetid varierer også veldig. Han sover både i vognen, i sengen, i lekegrinden og i bilen på dagtid - kommer altså an på hva vi gjør den dagen.

Han sover hele natten, og det har han gjort siden han var 2 dager gammel. Han sover stort sett sammenhengende fra ti-tiden om kvelden til 6/7-tiden om morgenen. Da får han pupp og sover 2-3 timer til før vi står opp. (Dette er min andre sønn - førstemann ammet jeg annenhver time døgnet rundt til han var nærmere 1 år! Førstemann sov stort sett i vår seng, mens lilebror sover best i egen seng.)

Vi har ikke begynt med annen mat enn mm enda, men tenker å starte med grøt om en måned. (Var veldig fornøyd med Hipp grøt til førstemann, så vi begynner nok med det denne gangen også)

Når småen er våken leker han med lekene sine (rangler, biteringer o.l.), ligger på magen, spiser, bader, koser og "prater", sitter litt i vippestolen, er med i bæreselen når jeg rydder i huset (men han er tung, så det begrenser seg tidsmessig...)

Skrevet

Gutten min straks fire mnd.

Når vi er hjemme har vi stort sett det samme på som når vi går ut. Akkurat nå har han bare en body da, ska kle på han ei bukse før vi går ut.

Sover to tre lurer i løpet av dagen, den første er lengst. ca to timer. De andre to varierer i lengde.

Han sover hele natta. Legger seg ca 1900 og sover til 06, ingen mat. kl06 spiser han og så sover vi til ca 9.

Ikke begynt med fast føde ennå, han klarer seg fint med bare mm ennå.

Når han er våken ligger han i gymmen og leker eller vi leker. Begynner bli vedlig sterk i armene for han syns det er veldig gøy og hoppe. Han er nesten 8 kilo... :)

Skrevet

Snuppa er 4 mnd. Hun har på seg som regel body og en tynn bukse/strømpebukse, sokker...

Hun tar en lang dupp etter frokost, ca 2 timer, så sover hun en lang dupp til..

Hun sover nesten hele natta, hun er oppe ca 1-2 ganger for flaske.

Etter samråd med helsesøster så spiser hun 4 måltider om dagen. Hun nektet å sove på dagen og hadde flaska i munn hele tida, var ikke fornøyd i det hele tatt. Så her går grøten ned på høykant=) Er kjempeglad for at jeg begynte med grøt så tidlig!

Sigrid ser ikke så godt, så her går med mye på å stimulere hørselen hennes. Hun elsker når jeg synger og plystrer. Også ler hun når vi nusser..=) Vi koser oss fælt vi=)

Skrevet

Hvis det ikke er kjempevarmt som det var i forrige uke, har mini på seg body, bukse og sokker. Lufter tær og hud litt innimellom da.

Første luren er som regel kort, så er den neste litt lenger, men det varierer veeeeldig. Sover et sted mellom tilsammen 1- 5 timer på dagen tror jeg.

Sover litt her og der, hehe. Enten i vogna på tur, baggen inne, senga si eller i dobbeltsenga. Noen ganger i sofaen:)

Han sover stort sett mer enn 5timer i strekk, gjerne 7-8 noen ganger, deretter 3-4timer.. Eller ca 5+ 5.... Deilig! Ammer altså vanligvis 1 gang om natta.

Starta med en t-skje maisgrøt i går og ga det samme i dag, han trenger det ikke, men jeg vil la han få litt smaksprøver:)

Leker, koser på fanget, på gulvet, synger sanger, ligger alene litt i vippestol eller på matta mens mamma f.eks dibber;) eller andre fornuftige ting...Med varierende hell. Mini er nok ganske sosial, som mammen sin:)

Prøver å være en del sosial med andre voksne som har babyer, dagene kan bli litt kjedelige hjemme med bare oss to. Hører mye på musikk!

Skrevet

Nathalie er 3 mnd og hun har på seg body og sokker bare hvis det er veldig varmt ellers så har hun på seg en bukse også.

Tilsammen så sover hun alt mellom 1 - 3 timer på dagen. HUn legger seg 19.30 og sover da til mellom 08.00 - 0830 (uten å få mat)og får ei flaske da og sover igjen frem til kl ca 10.30.

Hun har ikke begynt med fast føde ennå, men tenke jeg skulle begynne å gå hun litt grøt snart. Når hun er våken leker vi, prater og g¨r turer.

Skrevet

Hei

Jenta mi er snart 4 mnd, tror vi unngikk hverandre såvidt på sykehuset Chanzei...

Hun sover 3-4 dupper på alt fra en hall til hel time på daen.

Sover IKKE hele natta, en sjelden gang iblant fra 20.30 til 06, men som oftest spiser hun 2 ganger i løpet av natta.

Har ikke begynt med annet enn mm enda, men vurderer sterkt litt velling på kvelden.

Her synger vi og tøyser masse, men hun er også flink til å ligge under babygymmen å leke seg selv, er som regel med meg rundt i vippestolen når jeg prøver å få gjort litt husarbeid.

Skrevet

Høøøøh? Gjorde vi? Koselig...:)

Hehe.. Synes jeg var der helt alene jeg... :P Følte meg hvertfall helt alene! Huff.. var ikke no morsomt på sykehuset :(

:P

Skrevet

Jenta mi er litt over 3 mnd:)

Når vi er hjemme har hun på body, strømpebukse og sokker, evt bukse og sokker.

Hun sover nesten hele dagen synes jeg, står opp halvåtte om morgenen, sover mellom 8.30 og 11.00 mellom 12.00 og 15.00 en liten halvtime rundt klokka 18.00, vi legger henne mellom 20-21 om kvelden, men de siste nettene har hun våknet igjen etter en time for så å sovne for natta ca klokka 23.00

Hun sover i vogna si, eller i babykurven på dagtid

Jeg ammer en gang om natta

Spiser ikke fast føde

Når hun er våken er det stell, spising, leking, hun liker babygymmen kjempegodt, vi synger, prater og koser oss:)

Skrevet

Hva har de på seg når dere bare er hjemme?

Body og sokker, evt en tynn bukse. Da det var så varmt her lå hun i bare bleie!

Hvor mye sover de på dagtid, evt.hvor sover de?

Sover i vogna eller senga si, stort sett. Har 2-4 dupper i løpet av dagen

Sover de hele natta? Dvs. mer enn 5 timer i strekk...?

Sover aldri hele natta. Prøver få henne i seng kl 21, da våkner hun 2-3 ganger for pupp før det er morgen ca kl 7-8.

Har dere begynt med fast føde? Evt. hva?

Fullammer. Så vidt begynt å gi flaske med en teskje grøt og Nan på kvelden, men hun nekter for øyeblikket å ta flaske, så da ender vi opp med puppen igjen...

Hva gjør dere med småtrollene når de er våkne?

Ligger mye og pludrer for seg selv, krabber (nesten) rundt på gulvet her og leker, eller så henger hun på armen, vi går på badet og steller og tuller litt osv osv.... Skulle gjerne ha sittet og bare kost oftere, men det er hun sjelden interessert i - aktiv!!!

Skrevet

Jenta mi er 4 mnd

1) Body, sokker og bukse eller strømpebukse og kjole. Hvis det er veldig varmt, bare bleia.

2) Sover ca 2 timer fordelt på 2 eller 3 økter

4) Sover ikke særlig om natta, er våken hver halvannen time for mat..

5) Har ikke begynt med fast føde, vurderer det veldig pga dårlig nattesøvn.

6) Når hun er våken åler hun seg rundt eller ruller seg dit hun vil. Bestemt ung dame som ikke bare vil være på babyteppet lenger. Uvant å måtte passe på hva som ligger på gulvet.

Skrevet

Gutten min er 3mnd

Når vil er hjemme har han på body, bukse og sokker...hvis det ikke er veldig varmt da....pleier å ta på en liten jakke når vi går ut.

Sover lite på dagtid...en 20min dupp i ny og ne, men ellers ingenting.

Pleier å sove fra 22.00 til 06-07, spise litt, sove et par timer til og så spise MASSE.

Spiser bare mm....holder på det så lenge som mulig.

Når han er våken ligger han under babygymmen, på sofaen med meg eller i vogna. Eller henger på arma mi og ser på verden =)=)

Skrevet

min er 4 mnd og 21 dager.

hjemme bruker hun tynn bomullbukse,topp eller tynn genser.eller no annet luftig og behagelig.

sover svært lite på dagen men sover hele natten og kan sove fra 10 på kvelden til 11,12 på dagen.

ja sover alltid mer enn 5 timer i strekk på natten.

hun har prøvesmakt på eplemost,mango/eplemost,og most potet/gulerot men hun liker best melken sin.

da går vi tur,legger henne på babygymmen,leker,synger,hører på musikk,er med venner,koser og masse rart

Skrevet

Babyen min er 3, 5 mnd. Når vi bare er hjemme har hun på seg body, bukse og sokker. Når det er varmt, bare body og kanskje en shorts.

Hun sover en lur på ca 1- 2 timer på morgen/ formiddag, en lur i 13- 14 tida, også ca to lurer på ettermiddag/ kveld, før hun tar kvelden i 21- 22 tida. Vi har ikke noen spesielle faste rutiner på søvn, prøver å legge henne for natta allerede fra 19, men er sjelden hun tar kvelden før litt senere. Hun sover som regel i senga på dagtid også.

Hun sover aldri hele natta, noen netter våkner hun annenhver time for mat, andre netter kan hun sove fire timer i strekk. Når det er morgen varierer, mellom 08- 10.

Vi har ikke begynt med fast føde, kun morsmelk. Har gitt noen bittesmå smaksprøver av most banan, virket ikke som hun likte det. Har tenkt å prøve å fullamme til seks mnd, men ser det an i forhold til nattesøvn.

Når hun er våken ligger hun på teppe på gulvet og leker eller på sofaen og prater med oss. Hun liker veldig godt å stå ute på verandaen og se på trærne. Pleier også å legge evt trilleturer til når hun er våken, for liker å slappe av når hun sover.

Skrevet

Mitt barn er akkurat tre måneder. Når vi er hjemme har jeg på body, strømpebukse,bukse genser og sokker.

Det varierer hvor mye han sover på dagtid, alt fra en 20 minutters lur til 4-5 timer.Men siden han sover så godt om natta, så er de dagene hvor han sover ca 20 minutter også helt greie:) Vi legger han ca 10-11 og da sover han til klokka ti neste morgen, noen ganger må jeg vekke han i ti tida fordi jeg er redd at han skal sove formye..

Prøvde litt velling for en stund siden, men det var det ikke noe vits i , siden han sover så mye fra før av.

Når han er våken, tuller og leker vi både med rangler og spilledåser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...