Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 7 måneder og nekter å spise grøt. Han KNIPER igjen munnen... Har såvidt begynt med middag. Det går forsåvidt greit. Vil bare ha et par ts. Så kan nesten si at jeg fullammer ennå......... ganske slitsomt. Har prøvd "alle" forskjellige grøttypene/merkene. Prøvd med diverse frukt i grøten. Virker som han BARE har lyst på pupp. Begynner å bli ganske slitsomt for han vil nå ha pupp hver 2 time. Hadde vært greit med litt annen "mat" etterhvert. Noen forslag.

Hilsen meieriet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok faktisk noen mnd'er før førstemann hos oss begynte å like annen mat. Det var hyling hver kveld når han skulle spise. men vi ga han det likevell vi.

Etterhvert bare snudde det seg. Tror han bare måtte venne seg til at det var noe som var anderledes.

Skrevet

Prøvd å avlede ham med en leke el. l. når han skal spise? Blande fruktmos i grøten så den smaker bedre? Jeg leste ett sted også at mange ikke vil ha grøt når de er kjempesulten, derfor kan det være lurt å gi litt melk først... Vi må alltid gi jenta vår (8mnd) en leke i hendene (hva som helst, en skje, et lokk eller l.) som hun styrer og leker med mens vi spiser, da gaper hun for å få leken i munnen, og vi får lurt inn noen skjeer med mat mens hun er opptatt med noe annet :)

Skrevet

Min på 7mnd. vil heller ikke ha grøt. Kniper igjen munnen og HYLER! Har du prøvd annen mat? Nikolai spiser mer enn gjerne brødmat og middagsmat... Frukt og smoothies er også populært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...