Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg mente at jeg leste et innlegg her forleden om problemer med sykemelding i fob forsøkene og videre ved evt graviditet... Husker ikke helt hva jeg leste, derfor spør jeg...

Jeg har aldri vært sykemeldt før, inntil ved forrige IVF-forsøk som var i mars/april. Da var jeg sykemeldt i to omganger - først i 3-4 dager i fob spraye-tiden og så noen dager i starten av rugeperioden. Jeg er nå i gang med fryseforsøk, og lurer litt på om jeg skal spørre fastlegen min om det vil være mulig å få to dagers sykemelding i starten.. Men, det jeg lurer på er om dette vil by på noen problemer i forhold til "antall" dager man kan være sykemeldt?? Tenkte da også i forhold til hvis jeg nå skulle bli gravid og ha behov for sykemelding - vil det ha noen innvirkning på retten til sykepenger og/eller svangerskapspenger?

Kan jo selvsagt høre med fastlegen min, men tenkte høre om noen av dere har erfaringer med dette?

Takk :)

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol

Dersom du er sykmeldt over 10 uker så går du ut av feriepengegrunnlaget. Er du sykmeldt i over 1 år må du på attføringspenger, noe som vil gi mye mindre utbetalt i måneden.

Om du er sykmeldt i 2 dager nå så tror jeg ikke det skal ha så mye å si.

Takk, Bjørnen Collargol :) For begge svarene!!

Ja, det var det innlegget jeg tenkte på.... Skvatt litt av at alle kortere perioder blir lagt sammen hvis det går mindre enn 26 uker mellom de.... Hmmm.. Vet du noe om det? Det er jo absolutt ikke 26 uker mellom forrige gang jeg var sykemeldt i 4-5 dager, det er jo bare et par måneder....

Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...