Gjest Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Det blir gitt ut såååå utrolig mye feilinformasjon på disse sidene.. Fordi vi svarer på innlegg vi TROR vi vet svaret på.. Men som viser seg å være helt feil. Trenger ikke å være så big deal, men alikevell... Er det nødvendig? Hvis du er usikker på svaret noen lurer på... La vær å svar istedet for å skrive noe feil...?
Harald Ripultfør Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Jeg skjønner hva du mener! Men jeg syns det er bedre at jeg får noe svar (selv om folk er usikre). Alle burde jo vite at de svarene man får her inne bør tas med en klype salt, uansett om den som svarer sier hun er helt sikker eller ikke...
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Ja, jeg formulerte meg litt dårlig. Svare kan man jo, men ikke på en måte som vises at du er 100%sikker! Da kan man heller skrive at man tror/usikker etc
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Så lenge man sitter på slike forum og spør om ting så må man regne med at de som svarer IKKE er eksperter. Vi svarer alle utifra egne erfaringer og ting vi har hørt.. Ja noen ganger så blir det feil, men ønsker man svar fra eksperter så er nok ikke dette den rette plassen å henvende seg.. Men det spørs selvfølgelig på hva man lurer på. I veldig mange sammenhenger er nettopp råd fra andre i lignende situasjon som en selv bedre enn råd fra "eksperter".
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Her inne er svaret på livet, det er jeg sikker på, og jeg trenger ikke gå til legen, jeg får jo svar her inne! Og barnet mitt, jo det blir oppdratt etter "boka" og standarden satt av dibberne!
selfangerkjerringa Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Jeg blir stadig fascinert over at folk ikke er i stand til å sjekke ting selv... og da mener jeg ting som det ville vært utrolig lett å skaffe svar på, f.eks gjennom en kjapp runde med nett-søk. Vil anta at folk har tilgang til internett - er liksom et kriterium for å delta på et nettforum Er folk inkompetente eller bare råtte late?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Oppdrar du barna etter standarden her inne må du være supermamma altså... Men siden vi alle vet hva som er best så er vi vel det alle sammen? Det er vel ingen her inne som gjør noe galt vel?
selfangerkjerringa Skrevet 18. juni 2007 #9 Skrevet 18. juni 2007 Eksempel: når kommer skattepengene? Hello.... www.skatteetaten.no DEN adressen krever det kanskje ikke mensa-medlemsskap for å komme fram til. Helt til høyre står det (under "skattekalender"): 22. juni: "skatteoppgjøret sendes ut til de fleste". Midt på forsiden, litt ned, står det "Når kommer skatteoppgjøret?" Klikk der, og datoen 22.juni dukker opp. Vil ikke den informasjonen være litt mer til å stole på enn 20 dibere som svarer forskjellig?
*1D* Skrevet 18. juni 2007 #10 Skrevet 18. juni 2007 ka-ping du treffer spikeren på hodet:) Nå er jeg kanskje ikke den som svarer eller spør mest her inne, jeg er mer en synser jeg da. Men et par stykker hadde ikke hatt vondt av å ta seg en tur ut på det store internett og sett seg litt rundt. Er ofte mye enklere å finne informasjon en det påstås.
1kar&1møy&meg™ Skrevet 18. juni 2007 #11 Skrevet 18. juni 2007 bedre å få et "tror" svar enn ingen svar faktisk. Har ofte "grått" meg ut i et innlegg bare for å oppleve at ingen gidder å hjelpe.
selfangerkjerringa Skrevet 18. juni 2007 #12 Skrevet 18. juni 2007 Tror HI tenker mer på innlegg der det er åpenbare "riktig/galt"-svar. Som mitt eksempel med skattepengene. I tilfeller som du beskriver, så velger jeg (hvis jeg leser innleggene) å svare med at jeg beklager jeg ikke kan hjelpe, men prøver å finne noe positivt å svare som kanskje kan glede HI midt i vanskelighetene.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #13 Skrevet 18. juni 2007 Har du noen eksempler? For det finnes jo ikke noe fasitsvar på det å være mor og da blir det jo svar slik som vi tror og mener er best da...., selv om dette kan vike veldig fra "naboen"!
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #14 Skrevet 18. juni 2007 Nei.. f.eks: Kan en 14åring være fadder? Var det en tråd her om... Nei, man må være 16 år er det noen som svarer. Hvis man går inn på kirken.no ser man at man må være 15 for å være fadder. Er det farlig å blande mm og mme og gi på flaske? Noen svarer da at det bør man ikke gjøre. Huh..? På sykehuset blander man for å få bebisene til å bli vant til mme-smaken... Sånne spm som dette.. Som folk svarer feil på! Kanskje litt irritabel i dag og jeg da..
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #15 Skrevet 18. juni 2007 Å ja, hehehe, men folk kan da ikke forvente at sannheten på slike spørsmål nødvendigvis finnes her. Liksom argumentere med ovenfor presten at det sa de på dib... Det håper jeg alle forstår at ikke går ann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå