Gå til innhold

Tapper amming deg for energi og krefter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg sååå trøtt og sliten for tiden... Meget trøtt og sliten...har følt det lenge ja, ganske lenge. Skal ta meg selv ganske hardt i nakken...alt er liksom et tiltak..Huff...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg er helt vanlig den første tiden i alle fall :) Husker jeg måtte ha med meg en vannflaske hver gang jeg skulle amme, ellers ble jeg helt svimmel. Men det gikk over ganske fort.

Skrevet

Amming er ganske slitsomt, særlig hvis man ammer på natten også.

Jeg har funnet ut av at jeg må spise et lite måltid ca hver 3 time og drikke mye væske i løpet av dagen. I tillegg går jeg en lang tur hver dag. Det er sant som de sier at å bruke energi skaper energi. Jeg føler meg helt "dau" de dagene jeg ikke har gått tur.

Ellers, så er det godt med en liten cowboy strekk på sofaen når tulla ligger ute i vognen sin:-)

Skrevet

hmm...ja, kanskje det er det som skjer med meg også? Begynte å føle meg ganske fresh her ca 3 mnd etter fødsel, men de siste ukene nå har jeg vært dødssliten til alle døgnets tider samme hvor mye/lite søvn jeg får....

Så hadde nesten blitt glad hvis det er ammingen som er skyld i det, da er det i hvert fall en forklaring :)

Skrevet

samme her.. håper det er amming sin skyld og at jeg mer eller mindre blir meg selv igjen når vi slutter å amme. ammer ikke på natt lenger dvs første amming er ca 5 på morran. Føler at jeg er så sliten.. får aldri sånn skikkelig overskudd..

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er meg, og at det sikkert er ammingen som gjør dette. Jeg vil kose meg på dagene, trilletur, kanskje dra innom et senter i ny og ned, handle inn, rydde og vaske hus og lage middag til mannen kommer hjem.

Men det er sjeldent at det blir gjort. Joda jeg rydder og vasker hus og lager middag, men blir ikke gjort før mannen kommer hjem..Det er så godt å sitte i sofaen og slappe av å se på tv eller være her inne på DIB og kose meg med lillemann. Når mannen min kommer hjem har jeg ikke samvittighet til å gjøre sånt, da må jeg bare styre litt rundt i huset.

Skrevet

Det kan være lurt å gå til legen og sjekke ferritin-nivået i blodet. Vanlig med jernmangel etter en fødsel og da blir man ofte slapp og trøtt.. Jerntabletter fikser det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...