Babykilo Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Vi starter ofte dagen mellom 5 og 6 og så blir han trøtt igjen ca 1 -1,5 time seinere. Altså våkner han jo før han er uthvilt skulle man tro... Våkner som regel et par ganger i løpet av natta og, men sover oftest igjen. Av og til kan han våkne ca 3 og ikke sovne på et par timer. Dette klarer vi nå, men blir ille i august da vi begge skal i skole/jobb og guttebass i barnehagen. Ideer? Erfaringer? Legger seg caa 19-19:30. For tidlig?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Han sover vel for mye på dagtid da? Lett å komme inn i en ond sirkel. Ang. barnehage så er de som oftes stuptrøtt om ettermiddagen uansett. Da blir nettene rolige:) Noen barn sover ofte urolig om de blir utsatt for mange inntrykk om kvelden. Det kan hjelpe å ha det stille,mørkt, slå av tv og lese bok før leggetid. Jeg er blitt anbefalt av en søvnekspert til å lese samme bok hver kveld til barn som sliter med søvn. Da blir det ikke så mange nye inntrykk hver kveld.
snull Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 VELKOMMEN I KLUBBEN !!! sliiitsomt... Vi har nettopp bestemt oss for at i huset vårt er det IKKE morgen før tidligst 6 !! Vi la også snuppa kl 19 tidligere, og hun sov til 5. Våknet alltid 5, men virket ikke uthvilt...kunne lagt henne etter 1 t igjen, og måtte presse henne våken i noen timer til før hun fikk sove igjen. Og det er ikke gøy for noen. Vi har nå begynt å legge henne 19.30 - 20 og da er det helt urimelig at hun skal være uthvilt kl 5, så når hun da våkner legger vi henne ned i senga si igjen og sier at det er natta enda noen timer til. Hun har selvfølgelig gjort alt hun kan for å komme opp disse to dagene, men hun har sovnet igjen etter max 20 min med grining. Idag våknet hun igjen 7.20. Da hadde hun sovet i 11.5 t og DA var hun uthvilt - for første gang på leeeenge. Nå skal vi prøve å kutte ned til bare 1 lur på dagen(ca 2t), for jeg misstenker at hun har sovet litt mye på dagen i det siste(som en konsekvens av dårlig/for lite nattesøvn). Kanskje kan dette være noe for dere...verdt ett forsøk kanskje? Fortell hvordan det går , og lykke til
En_av_hver Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Hvor gamle er disse barna deres? Lurer på om vi må kutte ned på dagsøvnen også, men hun er jo såååå trøtt.....;-)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Opplever det samme problemet her hjemme om dagen også. Hun legger seg og våkner likt som din... Har forsøkt å drøye leggingen også, uten at det har hjulpet på den tidlige oppvåkningen. Til morgenen i dag nytta det ikke uansett hva jeg gjorde. Hun VILLE opp. Men jeg ga meg ikke.... Gikk inn etter 3 min, så 5 min, så 7, så 10 osv, og var der kun i maks 1 min og la henne ned. Men hun blir bare mer sint, når jeg er der. Hun hyla så hun nesten mista stemmen. Men etter 30-40 min sovnet hun. Dette gjentok seg en gang til også... Jeg ammer morgen og kveld, og det er veldig dumt om hun skal få som vane å få pupp fra 5-tiden. De er jo veldig "vanedyr", så det er ikke så lurt å vende de til det. Og samtid blir det feil at hun skal få vilja si uansett. Hun ,må lære seg til at natt er natt....
Sina73 Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Sånn har det vært her også lenge. Morgen kl 5 eller til og med tidligere. I det siste har det blitt seine kvelder men likevel spretter han opp kl 5. Et par ganger i det siste har vi tatt han over i senga vår kl 5 og da har han sovet videre til kl 06.30. Ikke noen god løsning på sikt, men vi får etterlengtet søvn alle 3 og han våkner uthvilt. Jeg håper også at søvnen blir annerledes når han begynner i barnehage i august.
snull Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Snuppa her er 13.5 mnd! Hun får også pupp morgen og kveld(noen ganger mer), og morgenpuppen får hun nå aldri før 6 ! Tidligere har hun fått når hun har våknet i 5 tiden,men jeg misstenker at det kanskje også er det hun våkner til...., så nå er det slutt på det også...stakkars Blir spennende å se hvordan det blir i morgen....idag har hun bare sovet 1 lur i barnehagen og stupte i køya kl 19.45 !
Babykilo Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. juni 2007 Så flott med så mange svar! Vi er vel flere i samme båt. Jo, i dag sov han 2 timer fra ca 7-9 i dag tidlig (etter å ha stått opp for dagen 5:30) og så sovna han igjen 16:10 og sov en halvtime. Det var jo dumt, men han hadde jo vært våken i så mange timer og var helt birte, jeg klarte ikke vekke ham. Nå sovna han ca 20, og kanskje, kanskje sover han da litt lenger i morgen. Jeg har problemer med å dytte på første hvilen hans, han vil gjerne sove max 2 timer etter han har stått opp. Tror det hadde vært bra å forskyve den og bare ha en hvil. Skal ikke være lett!
pia pia Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 Dette pågikk hos oss når poden nærmet seg året. Det som hjalp oss var å gå over fra to til en lur på dagtid. Selvfølgelig var det uvant i starten, og han var trøtt på formiddagen, men det gikk seg til utrolig fort. Det er jo veldig tilpasningsdyktige disse små! Vår gutt la og legger seg i halv sju, sju tia.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #10 Skrevet 23. juni 2007 Velkommen til virkeligheten ;-) Her er det slik + full jobb på begge og litt til... Men vet du hva, det går kjempe fint. Utrolig hva man klarer dersom man må. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå