V.I.Bebbi er gravid Skrevet 17. juni 2007 #1 Del Skrevet 17. juni 2007 Er det noen som kan fortelle meg om pressessen i denne gangen? Jeg har ¨ått beskjed fra gynokologen etter alle prøver og resultater at vi bør vurdere prøverør...nå har jeg gått snart ett år, siden jeg fikk beskjed om dette, og har vurdert det sterkt de siste mnd. jeg er så sta og vil klare dette selv men det ser dårlig ut.. jeg har fått med meg noe, med at en får dekket utgiftene,men er det uannsett privat el ofentlig?jeg har privat gyn(volvat)og da vet jeg det er dyrere men får jeg d dekket??? jeg orker ikke gå til fastlege og må start helt fra begynnelsen av igjen? ¨håper så inderlig noen kan ta seg tid å svare utdypende om gangen i denne perioden med prøverør og medisiner...på forhånd takk;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9614903-noen-som-kan-forklare-prosessen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nille40 Skrevet 18. juni 2007 #2 Del Skrevet 18. juni 2007 Hei. Det kan jeg godt forklare deg. Jeg sender det direkte til din postkasse. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9614903-noen-som-kan-forklare-prosessen/#findComment-9615459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nille40 Skrevet 18. juni 2007 #3 Del Skrevet 18. juni 2007 Nei, du hadde ingen profil, så da må jeg legge det ut her istedenfor. Min historie er som følger: Fastlegen kan sende en henvisning til f.eks Rikshospitalet om hjelp til ass. befruktning. Da får dere en henvisning til å ta sædprøve på Riksen. Hvis sæden er bra, går saken videre til vurdering. Dere blir innkaldt til samtale og undersøkelse. Denne prosessen kan ta lang tid, så det er bare å starte den så raskt som mulig. Hvis dere blir "godkjent", kan behandling begynne når Riksen har plass. Typisk 3-6 mnd ventetid. Da skal du gå på nesespray først. Ca 3-4 uker. Dette for å avhormonisere deg. Du kommer i en kunstig overgangsalder. Deretter sprøyter i 8-12 dager (samtidig med spray). I denne tiden skal du inn til ul for å måle hvor store eggposer du produserer. De skal bli mange og gjerne 18mm store. Når de er klare, settes eggløsningssprøyte og egguttagning foregår 1,5 døgn senere. Selve egguttagningen er litt guffen, men du kommer deg raskt etterpå. På Riksen får du avslappende og smerteslittende rett i armen, og inngrepet er over på 10-15 min. Denne morgen leverer din mann sædprøve, mens du finner seng på avdelingen. Etter dere har reist hjem, tilsettes sæden til eggene og du ringer dagen etterpå for å høre hvordan det er gått. Er det delte egg, kan de sette inn den neste dag. Er du heldig, kan de legge noen på frys så du har til neste forsøk. Innsetting er helt smertefritt og er gjort på et øyeblikk. Så kommer rugetiden hvor du venter på at dagene skal gå frem til blodprøven den 14. dag. I disse 14 dagene skal du ta noen vagitor-gel 2 ganger pr. dag. Pris ca 15.000,- for medisiner. Egenandel til sykehuset ca 1.500 pr forsøk. Du har krav på refusjon fra Nav på medisiner over kr. 15.000,-. Har jeg glemt noe? Du får sikkert flere svar hvis jeg har utelatt noe. Dette kan også variere litt fra sykehus til sykehus. Volvat har sin måte, St. Olavs en annen. Men dette er "min" historie. Lykke til og ikke vent for lenge med å komme i gang. (Jeg venter på å ta blodprøve i morgen, men jeg er nå sikker på at den blir negtiv. Har ingen fornemmelse av å være gravid. Hulk hulk ( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9614903-noen-som-kan-forklare-prosessen/#findComment-9615516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
V.I.Bebbi er gravid Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 18. juni 2007 tusen takk..tenkte jeg skulle ta en tlf til legen i morgen så forhøre meg litt...lykke til...krysse fingre for deg;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9614903-noen-som-kan-forklare-prosessen/#findComment-9626160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå