Gå til innhold

Svigermor ble sur....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo skulle ut på byen en tur igår kveld, og så ringte mora hans og spurte om hun kunne sitte barnevakt for jenta vår slik at jeg kunne være med han ut.

Jeg hadde ingen planer om å dra noen steder, og hadde heller ikke lyst til det da jenta vår er bare 11 uker....

Så jeg sa nei til at hun skulle komme å være b.vakt.

Når hun da kom på besøk idag, var hun skikkelig rar mot meg og nesten litt sånn kvass i svarene sine.

Så sa hun til sambo: " Jeg fikk ikke lov å sitte barnevakt igår jeg"!

Jeg mener hun ikke har noen grunn til å bli sinna for dette, hun må da forstå at jeg ikke vil dra fra snuppa enda?

Skulle jeg kanskje latt henne komme å være b.vakt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du må gjøre det som føles rett for deg!!! Faktisk ditt barn!

Skrevet

Nei, hvorfor i all verden skulle du latt henne komme om du ikke skulle noe? Uff, alt de skal bli sure for...

Synes ikke hun har noen grunn som helst til å bli sur for det, hun får nok passe henne tidsnok ;o)

Skrevet

hei!

nei, dette var da ingenting å bli sur for!

jeg hadde ikke gått i fra min lille på bare 11 uker. min nr 2 er nå blitt 3 mnd'er da, men jeg føler ikke for å gå fra henne så lenge om gangen nå engang.

gå ut når du føler deg klar for det! :)

Skrevet

Haha, herregud for en dustekjerring!

Det må hun da forstå!! Hvis hun ikke skjønner det av seg selv hadde jeg gjerne forklart henne hvorfor hun ikke TRENGTE sitte b.vakt... At det ikke var fordi du ikke ville det skulle være henne, men fordi du ikke ville på byen..

Men uansett, INGEN grunn å bli sur for, det....

Skrevet

Så kjekt at noen er enige med meg da.

Hun skal selvfølgelig få passe henne når tiden er inne..

Jeg bare synes det var rart at hun ble sånn.

Takk for svar og støtte jenter <3

Skrevet

Hun hadde sikkert kjempe forhåpninger om å få passe hun da.Og ville vise at hun ble litt skuffet. Er ikke sikkert hun var så snurt egentlig da, bare at hun ville fremstå slik for at du skulle få litt dårlig samvittighet. Ikke godt å si hva de tenker de bestemødrene, de blir nok litt tussete;)

Her har begge bestemødrene gått å ventet på å få passe småen. Prater hele tiden til småen "at når vi FÅR LOV å låne deg av mamma da skal vi få det såååå koslig". (småen er 9uker) Tror de prøver å presse min samvittighet litt på en måte. Svigermor er vel egentlig verst på det feltet, men mamma har sine metoder hun og;)

Skrevet

Ja det er ikke godt å si...

Min mamma har jo også lyst å passe, men hun snakker om et år fram i tid! Ikke nå med en gang liksom... =/

Men det er klart de vil låne de små. Det sier jeg ingenting på.

Jeg ble bare så paff over oppførselen hennes idag.

Skrevet

Det er ikke sikkert at hun ble sur, men såret. Kanskje hun tror at du ikke synes hun er bra nok til å sitte barnevakt, og at hun aldri vil få lov. Forsøk og få henne til å forstå at dette var pga. at du ikke ville gå fra et så lite barn, og ikke fordi du ikke stoler på henne. Mange som er farmor synes de blir forskjellsbehandlet, mormor får lov til å sitte barnevakt, men ikke farmor osv. Dette er veldig sårt for de farmødrene som jeg har snakket med. Jeg har dessverre ingen besteforeldre som vil sitte barnevakt, så jeg misunner deg det.

Skrevet

Enig i at det var en merkelig oppførsel av svigermoren din. Men mammatilpia sier, kan jo være at hun følte seg såret? Kommer jo an på hvordan du sa nei til henne. Om du sa at du ikke skulle noen plasser, og dermed ikke trengte noen barnevakt, så har hun ingen grunn til å oppføre seg sånn. Om du bare sa nei uten noen forklaring, så kanskje hun ble litt støtt. Ikke vet jeg.

Skrevet

Jeg sa: " Nei, trenger ikke barnevakt fordi jeg vil ikke ut enda."

Kanskje jeg skal snakke med henne imorgen da, i tilfelle hun ble såret..

Var jo aldri det som var hensikten....

Skrevet

Nei, dette har hun ingen grun til å bli sur for! Hun har nok glemt hvordan det var selv, og 11 uker er veldig lite....

Ville sagt til henne at det er kjempefint at du tilbyr deg å være barnevakt, men vi syns det er litt tidlig enda. Men tar gjerne i mot tilbudet senere!

Sv.mor her er litt på samme måte. Tok helt av i begynnelsen, og rant ned døra vår og skulle styre og ordne med denne ungen. Det endte med at jeg fikk dama helt opp i halsen (hormonel til tusen!!!). Begynner å gå litt bedre nå, men mitt tips til sv.mødre, er å holde litt lav profil i starten og heller komme sterkere på banen når barna blir litt større.

Skrevet

du bestemmer jo selv når du vil gå fra babyen din. JEG var tidlig ute med 4 uker, men for andre så er det ikke i demmes natur og gå ut så tidlig igjen. så hun kan bare gjemme seg i en krok og holde kjeft anngående dine ønsker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...