Gå til innhold

avføringstabletter


m@msen :)

Anbefalte innlegg

Har en venninne som lykkelig fortalte at hun gikk ned i vekt pga avføringstabletter. Kan ikke dette være farlig? Høres ikke sunt ut? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt riktig m@msen, man går ikke ned i vekt av å ta avføringstabletter, og ja, det er heller ikke spesielt sunt. All generell ernæringslære sier at det er overskudd eller underskudd av kalorier i kosten som er avgjørende for om man går opp eller ned i vekt. Kroppen kvitter seg ikke med kalorier i avføringen (bortsett fra at venninna di sikkert mister noen kalorier hvis hun presser veeeeeeldig hardt der hun sitter;) ) Misbruk av avføringsmidler fører gjerne til at den naturlige bevegelsen i tarmen blir ødelagt, og det er nok ikke noe de fleste av oss ønsker skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få henne til og slutte med det med en gang,jeg gjorde dette for flere år siden og har helt ødlagt tarmen,får ikke gått på do uten og ta noe,kan gå med en oppblåst og smertefull mage en hel uke uten og ha antydning til og kunne få ut noe......jeg angrer virkelig.............så vær så snill og få venninnen din til og slutte.jeg har ikke hatt en god mage på mange år,har smerter hver dag og føler meg oppblåst hele tiden,ser nesten ut som jeg er gravid.....har skikkelig komplekser for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...