Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Så for litt siden at noen skrev noe om dette.. Fant ikke igjen innleget.. Kunne man legge noe under slik at det ikke sto så rett opp og ned?? Lille gutt sitter veldig rett selvom det er i ligge stilling.. Spurte hos forhandler men de sa jeg ikke skulle legge noe under.. Sende mail til basafe de sa at jeg kunne legge et hånkle under.. Men er det trykt da?? Vil jo ikke gjøre det om det er større fare ved evt kræsj...
mammmamia ** Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Nei, det må du IKKE gjøre..! Trygg Trafikk har hjulpet til å skjære til en isoporplate eller noe sånn har jeg hørt, men jeg kan ikke fatte at ikke man heller kan finne et sete som passer i bilen..?
ScaryMama Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Man kan installere det på en måte slik at setet ikke blir så mye fremover: Mannen stilte gulvstøtten slik at det ble et trinn kortere og strammet deretter reimene slik at barnesetet ble presset ned i bilsetet. Måtte også i den forbindelse justere på bøylen til sikkerhetsbeltet foran i stolen.
Tamline Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 bruker dere denne stolen fra nyfødt alder? Fikk vite i går at det måtte vi IKKE gjøre, så nå har vi lånt en midlertidig stol til lillemann kan bruke besafe'n. Ble litt irritert på han som solgte oss den, for han sa vi bare kunne bruke den med en gang....
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Jeg tok med bilen til forhandler, men vi har kjøpt oss ny bil nå.. Men det er ganske dumt av besafe og si at man kan legge et hånkle under om det ikke er trykt da... Vet ikke om man kan bruke fra nyfødt, vi har ikke gjort det.. Men står jo fra 0 da..
St.Sunniva Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Jeg vet om flere som har fått samme beskjed fra Besafe, og gjort det....Setet sitter jo som støpt da. Det er ingen mulighet for at setet kan flytte på seg, for det sitter sinnsykt hardt fast. Vi fikk også beskjed om dette til vårt izi Combi sete, og det funker kjempefint. Stoler på at Besafe selv vet hva som er godkjent for deres seter.
Brillemamma Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Vi har også samme sete, og gutten vår sitter også veldig bratt i det selv om det er liggestilling. Lurte på å bytte sete, men forhandleren sa at det ville ikke hjelpe, for volvoene hadde så bratte seter at alle bilstoler ville bli sånn.. Han sa vi kunne legge noe under, så det ikke ble så bratt. Så vi har tenkt å gjøre det. Kan ikke skjønne at det skal være så utrygt?...
Murmeline Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Jeg kikket på dette setet selv, eller dvs; i to butikker anbefalte de dette setet, og ville egentlig ikke selge andre... MEN, jeg visste heldigvis at dette setet blir hengende veldig forover i Passat og Audi, så valgte å ikke kjøpe det. Tror ikke Besafe fokuserer på at biler er konstruert ulikt, de ønsker selvf å selge flest mulig seter. Jeg endte opp med Graco Cosmic i stedet, som passet bilen min mye bedre, gav bedre plass for bena til et stort barn, slik at det forhåpentligvis er mulig å sitte bakover til vekten ikke tillater annet. I den store sammenhengen er det ikke rare kostnaden å bytte setet, jeg ville hvertfall også byttet bilsete. Selg det på finn, og kjøp et som passer bedre:) Besafe er laget for rette bilseter, noe passat ikke har..
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #10 Skrevet 19. juni 2007 Vi har samme problem med vår Izi Combi og kontaktet HTS og fikk beskjed om at man IKKE kunne legge noe under setet. De sa at de var klar over problemet i enkelte biler, men at det ble bedre hvis man fester stangen ned mot gulvet og strammer stroppene som er festet i forsetet før man justerer bøylen mot bakseteryggen. Da kommer setet nemlig litt lengere "frem" på baksetet og får en litt bedre vinkel.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #11 Skrevet 19. juni 2007 Skal prøve og feste det anerledes først, går ikke det bytter jeg.. Sendte mail til trygg trafikk også og de sa at man ikke skulle legge noe under setet!! Men må si at jeg fortsatt synes det er teit at Hts besafe sier at de tillater at man legger et hånkle under. Visst det ikke er trykt kan de ikke si sånnt!!! Hi
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #12 Skrevet 19. juni 2007 Sambo prøvde idag å sette setet på plass(vi har izi combi x1 og passat) slik som kozy over her beskrev. Barnesetet kom da litt lenger fram i baksetet også, slik at nå syns jeg ik d ser så bratt ut lenger.. Og d sitter som støpt baki der! PS! Hun osm solgte meg setet sa at barna skulle ikke ligge noe særlig i de setene uansett, selv om d var hvilestiling. Blei aldri som babystolene som ligger veldig, pga sikkerheten.. Håper jeg slipper å bytte d ut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå