Gå til innhold

Kokt vann el. kjøpe vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best?

El er det det samme?

Hva gir dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min health visitor sier at man maa koke flaske vann ogsaa for det er gjerne like mye bakterier i det som vann fra springen.. Saa jeg koker bare vann jeg..

Skrevet

Har bare gitt vann rett fra springen jeg... Tenkte ikke tanken på å koke det engang før jeg leste et innlegg om det her for noen uker siden... Men nå har snuppa fått springvann i flere måneder og klart seg helt fint, så jeg fortsetter med det.

Skrevet

Ifølge den berømte "boka" skal man koke vannet de første 6 mnd. Noen steder i landet er det vann med dårlig kvalitet og da ville jeg kokt vannet enda lengere.

Skrevet

Jeg bruker vann fra springen nå, men så er min over 6 mnd gammel også. Koker ikke lenger. Jeg ville spurt hs. Det er ulik vannkvalitet utfra hvor du bor, og de kan nok svare deg på helsestasjonen. Men det er sikkert ulik mening om dette også. Hvis man vil være helt trygg så er det bare å koke vannet, enten det er springvann eller kjøpevann. Har også hørt at kjøpevann inneholder like mange eller mer bakterier enn springvann, så vet ikke helt hva jeg skal tro.. men bruker altså springvann selv, og vet ikke så mye om det.

Jeg hadde jo hørt og lest at man skulle koke vann og koke flasker, så jeg holdt på med det lenge, men da junior var noen mnd gammel, spurte jeg hs om hvor lenge man skulle koke vannet, og da sa hun at det hadde jeg ikke trengt å gjøre i det hele tatt - ikke engang koke flaskene, holdt å vaske dem i oppvaskmaskin...

Hvis du gir vann fra springen, husk å la det renne en stund først, ta kaldt vann, og varm det så opp i mikro eller vannbad. Lunkent eller varmt vann direkte fra springen har gjerne stått i en varmtvannsbereder en stund, og det er lettere for at det er bakterier i det enn i det kalde vannet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...