Septemberstjerna og Martine Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 ...i steden for å skrive hundrevis av de samme innleggene? Har sett mengder av innlegg i det siste, der overskriftene er "Blablabla- IGJEN" Eller "MER blablabla" Skjønner? Altså, folk vet at det har vært tema mange ganger før, men må likevel lage en egen tråd på det. Tipper mange her hadde fått kjappere og flere svar på å søke gjennom gamle innlegg i Forumet enn å lage en ny tråd. Det tar absolutt ikke lang tid, og det må da være bedre å lese 10 gamle tråder enn å få 2 svar på eget innlegg (om f.eks. babycall, solkrem, alkohol eller hva man måtte lure på)?? Bare en tanke... (Det er sikkert mange som allerede gjør det, men det er de som ikke gjør det som er synlige.)
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Spørs om det ikke hadde blitt betyyyydelig mindre aktivitet her inne, hvis et tema aldri skulle blitt diskutert mer enn en gang.. Folk må jo nesten få spørre om det de lurer på, eller?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Ok kan noen forklare oss data nerder hvordan vi søker gjennom gamle tråder så kan eg gjerne gjøre det. Har blitt forklart dette før men får det ikke til. Hilsen en ikke data ekspert
jordbærsjokolade Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Jeg kan bare svare for meg selv da, men for min del handler det om å snakke sammen. Mye koseligere å spørre her inne enn å google for eksempel:) Men selvfølgelig, er det noe kjempeviktig så tar jeg en telefon til føden!
snartmammapåny Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Hva med å gjøre begge deler?? Når man lager et nytt innlegg så får man svar som passer akkurat sin situasjon, kanskje har det kommet nye folk inn på forumet som vet noe som ikke de som har svart før vet. Og så kan man jo lese litt i gamle inlegg når man venter på svar på sitt eget innlegg;)
Gjest Skrevet 17. juni 2007 #6 Skrevet 17. juni 2007 Enig med deg Septemberstjerna, men det blir lysjestemning hver gang det blir tatt opp;) Jeg ble slaktet på Skravle for et innlegg om dette for ca 2 uker siden. (så i praksis så legger du også ut noe som har vært tatt opp flere ganger før:p Hihi...)
Gjest Skrevet 17. juni 2007 #7 Skrevet 17. juni 2007 Spørsmål som er tilpasset situasjon er greit nok, men feriepenger fra NAV, utbetalingsdatoer osv, det kan man sjekke selv synes jeg. Og nettbutikker som fører diverse ting, google FØRST, så spørre... Men det er mye fjas her inne også!
Septemberstjerna og Martine Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2007 Selvfølgelig skal alle få spørre om hva de vil, så mye de vil. Og mange har veldig konkrete spm om ting som ikke gjelder generelt. Det gjør meg ingenting. Men flere "klager" på at de får så få eller ingen svar. Isteden for å legge inn masse innlegg om det, kunne de gjort litt research på egenhånd, og sikkert blitt mye klokere. Jeg har også lurt på ting, og lager nytt innlegg med spm om det. Men jeg har funnet ut at det kan være vel så nyttig å søke litt rundt. Ta det som et tips kanskje?
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 17. juni 2007 #9 Skrevet 17. juni 2007 Ok, akkurat DET er jeg enig i da.. mye fjas.. og myyyyye folk kunne fått svar på både raskere og enklere ved å bare søke selv.. men jeg hopper bare over alt som ikke engasjerer meg jeg, så slipper jeg å kaste vekk kalorier på det )
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #10 Skrevet 17. juni 2007 Den nye søkefunksjonen her synes jeg er dårlig.....
Septemberstjerna og Martine Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 17. juni 2007 Det er det jeg mener også. Spes konkrete ting kan søkes opp. Jeg synes i hvert fall jeg får mye bedre oversikt over f.eks. hvilken babycall som er best ved å lese 10 tråder. Enn å stole på 4 stk som kanskje svarer på innlegget mitt. Har i ca 9 mnd ignorert sånne innlegg med stadig gjentakelse. (Også kommer jeg med et selv nå, haha...) Men nå måtte jeg bare kommentere det, det er jo faktisk noen som ikke vet hvordan det gjøres. (Anonym over her) Øverst på meny-rekka til venstre her er det et hvitt felt Der kan du skrive inn ord du lurer på, og velge om du skal søke i Bim, Dib, Forum osv.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #12 Skrevet 17. juni 2007 Eg er den anonyme. Dette har eg prøvd men får det ikke til. Så til den hinn anonyme,eg er enig med deg
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #14 Skrevet 17. juni 2007 Jeg har også prøvd den nye søkefunskjonen her, og synes ikke den var noe særlig bra. Den viser ikke alle innlegg den "skal" vise. Eksempel: Jeg så et innlegg på skravlesiden for ca en time siden, overskriften var noe sånt som "hormonspiral og blødninger". Jeg fant det ikke igjen med det første og skulle søke etter det. Jeg skrev "hormonspiral" på DIB Forum, men fikk ikke opp noen innlegg fra skravlesiden... Kom bare opp innlegg fra prevansjonsdebatten....
Septemberstjerna og Martine Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #15 Skrevet 17. juni 2007 Hmm... Ja akkurat det er kjipt da, hvis du søker etter et bestemt innlegg. Men sånn generelt til alle som lurer på det samme, så kan man ikke annet enn å tjene på å søke litt. Jeg har ikke testet veldig mye på den nye søkefunksjonen, men synes den ser bra ut!? Flere alternativer gir enda flere svar Hvis man gidder...
stinelin81-3 smågull Skrevet 18. juni 2007 #16 Skrevet 18. juni 2007 Jeg lagde en ny tråd en gang..og fikk ingen svar.. DA søkte jeg gjennom gamle tråder og fant det jeg lette etter:) Tenkte ikke over at det var en mulighet med en gang. Men det er jo sånn det er på slike forum som dette...det er grenser for hvor mye nytt man har å diskutere og spørre om. Da blir det mye drøvtygging.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 18. juni 2007 #17 Skrevet 18. juni 2007 For alt du vet er det MANGE som googler og leter opp gamle tråder, men disse får du jo aldri vite om fordi de IKKE lager tråder her. Tror ikke akkuart ssb undersøker hvor mange det er som googler, og hvor mange det er som heller spør på dib, så noen nøyaktige tall får vi nok aldri.
*shehasmyheart* Skrevet 18. juni 2007 #18 Skrevet 18. juni 2007 Det kommer vel stadig nye brukere her også vil jeg tro. Ikke sikkert de vet at et tema er diskutert før....? Og kanskje, som meg, ikke har helt oversikt over alt som kan søkes på? Jeg tenker ikke alltid så veldig over det før jeg spør om noe. Og om det har vært spurt om før....og irriterer deg...hopp over det feks?
*bolla pinnsvin* Skrevet 18. juni 2007 #19 Skrevet 18. juni 2007 Du er klar over at DETTE har vært tema 100 ganger før også...? Bare nevner det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå