Gå til innhold

Korti legg dåkkers treåringa seg om kveldan?? i ukedagan??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei bekjent med ei treåring og ungen legg seg i 21-22tiden tel vanli.. syns det e drøyt æ.. ska jo opp å i bhg dagen etter.. har full dag i bhg. ho søv ennå på dagtid da, for mora seie ho e så trøtt.. men då tenke æ at, det e jo ikkje rart så seint som ho legg seg.. det e jo egentlig ikkje nåkka som æ har nåkka med, men syns jo i grunn litt synd på ungen, for ho må jo søv i bhg, mens de andre ungan leika.. og det kan jo gå laus på immunforsvaret og, med for lite søvn, kan det ikkje??

E det æ som e helt fjærn som reagera eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det anbefales vel et visst timeantall i døgnet med søvn, men er ikke sikker. Har en 3 åring, han sover ikke lenger på dagen, og sover fra 19-07.

MEN, kan kanskje forstå de som lar barna være seint oppe for igjen å la dem sove i bhg, det gir jo foreldre og barn mere tid sammen i hverdagen. Passer sikkert for noen, men ikke her.

Skrevet

Men e egentlig 2tima søvn om dagen, like effektiv søvn som 2 ekstra tima på kvelden???

Skrevet

Spørs jo hvor blid og fornøyd ungen blir på ettermiddagen da, hvis den ikke får 2 timers søvn på dagen...

Snuppa blir 3 i oktober. Hun har "alltid" lagt seg rundt 1915 og våknet rundt 0800... Sover ikke på dagen lengre...

Skrevet

Kommer jo helt an på når hun står opp om morgenen da?

Er ikke bare å kutte ut dagsovingen og sove mer om natten om ikke ungen er klar for det.

Gutten vår sovner mellom 1930 og 2100 en gang.. veldig forskjellig nå for tiden da vi er i startfasen for å legge nye rutiner.

Han står gjerne opp i 05-06 tiden.

+ det hender han tar seg en liten dupp på dagen, men han får ikke sove så lenge.. (hvis ikke han sover om dagen så sover han ikke noe mer om natten for det, men han er sutrete resten av dagen).

Jeg for min del har heller en blid unge oppe til 21 enn en sutrete unge oppe til 21.

Om jenta sover litt lenger enn til 6-7 om morgenen så ser jeg ikke problemet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...