Gå til innhold

Trenger sårt et råd ang. legging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei skjønn lita tulle på 3 mnd. Den siste uka har ikke kveldene vært så greie hverken for mor eller barn.

Sånn rundt 17.00 begynner hun å bli trett. Har sovet to-tre ganger tidligere på dagen. Jeg prøver å få henne til å sove, og er jeg heldig så sovner hun og sover gjerne en-to timer. Men hun er fortsatt trett etter denne luren. Gir henne mat når hun våkner og vi steller henne for natta ca 19.30. Fra nå av og til hun endelig sovner i 21-22 tiden gråter hun veldig og er omtrent utrøstelig. Hun virker både sulten og trett, men vil ingen av delene. Får i henne litt mat av og til, men det blir ikke skikkelige måltider. Etter mey byssing og gjerne at jeg legger meg med henne i vår seng sovner hun endelig. Så sover hun til i 7 tiden dagen etter uten å våkne.

I dag har det vørt enda verre... hun sov ikke fra 16.30 til hun endelig fikk roet seg nok til å sovne 21.00. Da var jeg så lei meg og frustert at jeg la meg i senga mi sammen med henne og vi gråt sammen. Synes det er så fælt når hun har det sånn og ingenting av det jeg gjør virker. Føler meg som en dårlig mor. :(

Jeg tror hun vil sove for natten tidligere enn det hun gjør nå, men at hun ikke får det til. Kanskje hun ikke er mett nok eller noe. Noen tips til hvordan jeg kan snu dette slik at jenta mi får det litt bedre på kveldene og av den grunn også mor?? Hvordan skal jeg få henne i seng tidligere og kan jeg risikere å få en tilsvarende tidligere morgen? Jeg tar gladelig morgen klokken 5 bare disse kveldene blir bedre.

Kan det vere at hun bare har en urolig periode om kvelden og at det er ingenting å gjøre med det? Har hørt at noen babyer har det...

Veldig takknemlig for gode råd!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen min er nesten 2 mnd. Hun har nesten hver kveld en sutreperiode hvor hun gråter og klager ganske mye. Virker trøtt og sliten. hun blir ogsåofte slik at hun virker sulten men greier ikke å roe seg ned. Da gjør jeg et eller annet med henne for å distrahere henne slik at hun roer seg ned noe, f.ks.putte henne i vognbagen og gå litt rundt med henne i stua. Hvis hun ikke roer seg så går vi en tur eller gir henne et bad. Når det da har gått en stund så spiser hun som regel bedre etterpå. Hun sovner ikke før i 22 tiden hun her da, men det er tidligere enn før så vi er på god vei føler jeg. Mange babyer har et behov for å gråte før de legger seg. Babyen min må jeg som regel alltid hjelpe til å finne søvnen på dagen også fordi hun ikke greier det selv. Bruker da smokk og en klut over ansiktet og da roer hun seg og sovner ganske fort.

Håper dette hjelper noe og ønsker deg lykke til. Grusomt når våre små vakre ikke er fornøyde. Du er den eneste som kan være en god mor for jenta di, husk det :)

Skrevet

Du sier at hun virker sulten; ammer du? Hvis ja, kan det være at du har lite melk på kvelden??

Snuppa her kan også være sutrete på kvelden, jeg legger henne til puppen, men ofte bare drar og sliter hun i den og gråter når jeg tar henne bort...

Er vanlig med lite melk på kvelden visstnok, så idag har jeg gitt henne en flaske mme...

Skrevet

Takk for gode råd! Jeg må også hjelpe jenta mi i søvn på dagtid, men hun har siden hun ble født sovnet selv for natten. Har lagt henne våken hver kveld, hlet til for en uke siden. Får bare ta tiden til hjelp, så går det nok over. Har bestemt meg for å ikke gjøre så mye på kveldene noen dager fremover. Ikke ha besøk eller gå på besøk til noen, og se om hun da er roligere.

Skrevet

Jeg ammer ja. Tidligere hadde jeg lite melk så jeg ga henne en flsake på kvelden, men nå har jeg rikelig med melk. Hun virker sulten, jeg legger henne til puppen, melken kommer og hun svelger, men så setter hun i å gråte igjen. Egentlig så virker det som om hun vil ha puppen i munnen, men vil ikke ha melk. Kanskje hun bare trenger kos, men er mett og at hun virker sulten for hun har sugebehov... Ikke vet jeg... Skulle ha fulgt med bruksanvisning på disse små!

Skrevet

Smokk da?

Skrevet

Prøver det også. Hun tar den innimellom og er rolig kanskje et minutt eller to så kommer den i retur. Vil ikke ha den heller. Ikke vet jeg hva hun vil ha... Tror ikke hun vet det hun heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...