jordbærsjokolade Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Jeg ble klippet og er rimelig øm der nede, tør ikke gå "skikkelig" på do jeg..sorry, ekkelt jeg vet!
Vimsen og Lille Bille Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Jeg hadde samme problemet, men når jeg først gikk så var det ikke så ille som jeg hadde trodd faktisk:-) Ikke vent for lenge, da blir magen hard og det blir verre.
*ønsker nr 2* Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 trur jeg brukte.. hmm.. noen dager bare, ble og klipt og revnet litt.. men så lenge det ikke er forstoppelse, så er det faktisk ikke så ille som man sku tru.. jeg var livredd, men gikk bra
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Jeg ble også klippet og sydd.. Livredd for å gå på do, men jeg måtte ta jerntabletter og da var ikke do-gåing til å unngå... Var absolutt ikke så ille som jeg hadde trodd!
Milletrille Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 uff, uff, uff, kom deg på do fortest mulig, så det ikke stopper opp! Og drikk gjerne litt lactacyd (lett avføringsmiddel) morgen og kveld den første tiden! Lykke til går nok bra skal du se! Ingen som forteller om alle disse vondtene ETTER fødsel, hrmf... men går over det og!
kulepenn Skrevet 17. juni 2007 #6 Skrevet 17. juni 2007 Jeg ble klippet i 1eren og revnet litt i 2eren. Derfor fikk jeg lacta..et eller annet som skulle få løsere avføring. Gruet meg veldig. Gikk som en lek/helt som før. Men til gjengjeld ble det en god dusj etterpå hver gang jeg hadde 2er. Toalettpapir der nede var ikke noe særlig..
jordbærsjokolade Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2007 Isj, syntes liksom jeg har vært igjennom nok lidelse nå da:) Men, det er jo verdt det når jeg ser på den vakre lille jenta mi:)
Gjest Skrevet 17. juni 2007 #8 Skrevet 17. juni 2007 Klippet og sydd jeg også. Kom meg ikke på do før jeg var hjemme fra sykehuset, det tok altså noen dager. Men det var ikke så ille som jeg fryktet, gitt. Greit å komme i gang så fort som mulig, så det ikke stopper helt opp......
-MtG- Skrevet 17. juni 2007 #9 Skrevet 17. juni 2007 Dette vet jeg ikke så mye om for jeg fødte ikke vaginalt. Vil bare fortelle at det ikke er helt lett etter ks heller. Kom meg ikke på do før etter nesten en uke jeg. Klarte ikke å presse det grann:) Hele magen var jo klippet opp og jeg hadde null sjans til å få presset!
Hiv o'hoi Skrevet 17. juni 2007 #10 Skrevet 17. juni 2007 jeg kom meg på do dagen etter fødsel, og det var absolutt ikke ille.. jeg syntes faktisk det var verre å tisse, for det sved noe voldsomt. men nå er det heldigvis over, og underlivet kjennes akkurat som før igjen
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #11 Skrevet 17. juni 2007 Dere som snakker om lactacyd og sånn.. Dere mener vel kanskje Lactulose håper jeg? Er ikke lactacyd en underlivs SÅPE??
kulepenn Skrevet 17. juni 2007 #12 Skrevet 17. juni 2007 mulig, jeg husker ikke helt hva det flytende avføringm het..?!?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #13 Skrevet 17. juni 2007 Jo,lactasyd er en såpe. Det man skal bruke i dette tilfelle er lactulose! Hva mener du med at du ikke tør å gå på do! Det har ikke jeg fullstendig styring på, ikke over tid hverfall.Må man bæsje så må man bæsje, ikke så lett å overstyre kroppen på det område vel..?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #14 Skrevet 17. juni 2007 Lactulose høres mye bedre ut.. Kalles vel og Duphalac. Ville ikke prøvd å drikke Lactacyd nei.. Ugh..
jordbærsjokolade Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #15 Skrevet 17. juni 2007 Jeg tør rett og slett ikke:) Redd for at det skal gjøre vondt, gruer meg! Jeg vet ikke jeg, jeg klarer i hvertfall og overstyre kroppen på det området der!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 17. juni 2007 #16 Skrevet 17. juni 2007 Husker jeg var veldig nervøs for det jeg også med mine 12 sting, men det gikk faktisk overraskende bra. Ikke vondt i det hele tatt, jeg var bare veeeeeeldig forsiktig med å vaske og tørke. Kjør på ;-)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #17 Skrevet 17. juni 2007 Eg å ble klippet en del.. Eg klarte ikkje gå på do, så eg måtte til slutt be om avføringsmiddel, noe som ikkje hjalp, og fikk da klyster... og skal si det satt fart på sakene.. Da håpte eg bare at ho eg delte bad med ikkje var der, for det gikk fort...
suseduse Skrevet 17. juni 2007 #18 Skrevet 17. juni 2007 jeg fikk et mildt avføringsmiddel på sykehuset, for jeg hadde bare skikkelig angst, og slet skikkelig med å sitte lenge på do pga bekkenløsning... husker selvfølgelig ikke hva det heter...
manonym Skrevet 17. juni 2007 #19 Skrevet 17. juni 2007 Fikk ikke lov å reise hjem jeg før jeg hadde gjort toer`n, så det ble gjort 3 dager etter fødsel, reiste hjem senere på dagen.=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå