ஜBettyPஜ Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Jeg er gravid, men vet virkelig ikke hvor langt jeg er kommet... Har gått på p-piller, og i tillegg hatt litt kluss med syklusen. Hva skjer på førstegangskontrollen da?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Legen girt deg en foreløpig termin ut ifra siste mens, og så får du en mer nøyaktig termin på UL i uke 18.
ஜBettyPஜ Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2007 Og når man ikke husker siste mens??
Jewel m/jente får gutt Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Da er vel ultralyd eneste mulighet for å finne ut hvor langt du er på vei. Har hvertfall hørt om de som har fått ul for å fastslå uke.
ஜBettyPஜ Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2007 Jepp! Føler meg VELDIG på bærtur, anonym! Dette var ikke akkurat planlagt (men veldig velkomment), så derfor har jeg ikke notert og loggført menstrasjonene. Har som sagt hatt en del kluss også, med sykluser på 60 dager osv... Håper på tidlig UL. Frustrerende å ikke vite!
basses mamma Skrevet 17. juni 2007 #7 Skrevet 17. juni 2007 Du er vel ikke på bærtur! Bare teit av anonym å si noe sånt. Du får nok tidlig UL for å fastsette termin. Ikke alltid lett å vite, det er jo ikke alle som har "normale" sykluser på 28 dager Lykke til!
mammaen te Daniel og Adrian Skrevet 17. juni 2007 #8 Skrevet 17. juni 2007 Vi har prøvd i 18 måneder før det klaffet. Å jeg har ikke bokført alle mine menstrasjoner. Men husket siste pga det var dagen før 17 mai :-) Du er ikke dum fordet :-) Gratulerer så mye.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #9 Skrevet 17. juni 2007 Du får bare si det når du drar til legen, at du ikke er sikker på siste mens. Og da finner dere vel ut sammen hva som skal gjøres. Er du "heldig" kan du få en tidlig ul.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #10 Skrevet 17. juni 2007 Å ikke ha kontroll på syklussen kvalifiserer ikke til offentlig UL, men du kan jo ta kontakt med en priv. gyn. og be om UL der hvis det er så viktig?!
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 17. juni 2007 #11 Skrevet 17. juni 2007 Man får ul for å fastslå termin..D er jo igrunn ganske viktig å få satt termin så tidlig som mulig da..Kan iallefall ikke vente på UL i uke 17-19 da, når man ikke vet hvor langt man er på vei....Du får d nok:-)
Caelyn Skrevet 17. juni 2007 #12 Skrevet 17. juni 2007 Jeg hadde ikke snøring på mens og fikk innvendig ultralyd for å få en mer presis termin. Ble anslått til 7 uker på vei med termin 5. september.. Ved ordinær ultralyd fikk jeg termin 4. september. Ble om en tidlig ultralyd hvis du ikke har peiling.
k@ra Skrevet 18. juni 2007 #13 Skrevet 18. juni 2007 Hei! Tror det er litt forskjellig utfra hva fastlege du har, men du kan sikkert be om tidlig UL. Evt kjenner de kanskje litt på livmoren og prøver å finne det ut sånn. Ellers så vil du jo uansett få en ultralyd om kanskje 10 uker eller noe sånn, så da kan de se hvor gammel babyen er. Lykke til;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå