fiona71*2pp Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Har innbilt meg at dette var det samme som grøt, bare at den var laget veldig veldig tynn... Men tror nok jeg har misforstått ja! Hva er dette, og hvor får man kjøpt det da? Vil dere anbefale å starte med velling først å så grøt... eller? Har prøvd maisgrøt i kveld. Fikk vel 6 små skjeer.. men hvor mye hun fikk ned av det er jo uvisst da.. Og jeg har allerede vært to ganger inne allerede å ammet henne ekstra. Hun la seg kl kvart over åtte. Vi prøver å finne noe som gjør at hun sover litt bedre om natta.. Iallefall 2 timer i slengen. Nå våkner hun jo HVER 3 kvart, eller time for pupp. Det er det eneste som roer henne ned.
Kondis som en murstein Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Trodde også det var tynn grøt....?!
fiona71*2pp Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2007 Ingen som vet? Etter som jeg har forstått så er velling noe de kan drikke gjennom flaske... ?! Hm, ble mer forvirra nå... har jeg kanskje misforstått igjen???
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 trudde jeg også før ,men så så jeg at i sverige får man kjøpt mais velling som man lager selv( sånn pakke som mme) å da blir det på en måte tjukk melk...
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 jeg bruker å gi henne en flaske med mme ved legging for å være sikker på at hun blir mett.. for da vet jeg hvor mye hun har fått i seg..sover veldig godt da..
novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Velling kan drikkes av flaske, eller kopp. Må vel egentlig drikkes, fordi det er så tyntflytende Om det er akkurat samme som grøt, bare tynnere, kan jeg ikke uttale meg bombastisk om, men kan ikke skjønne noe annet. Det er pulver som blandes med vann, akkurat som grøt. Men pulveret er vel ikke helt likt da...? Ikke helt sikker. Men samme prinsipp iallfall Kjøpte velling for 6 mnd i Sverige, har bare velling for 8 mnd og oppover i Norge. I Sverige bruker de mye mer velling enn vi gjør. Har bare prøvd det et par ganger, men er jo kjekt å kunne gi fra flaske (bare husk å sette på egnet flaskesmokk) så det ikke blir så mye søl som med grøt. Kjekt når man er ute på tur! Fremgangsmåten er å ta vann i flaska, tilsette pulver, riste og så varme opp til lunkent i mikro. Kan også lages i gryte, men da er jo litt av enkelhetsvitsen borte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå