Gå til innhold

Renselsen... Skal det være brunt? Eller er det noe galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare 11 dager siden fødsel og siste to dagene er det nesen ikke kommet ut noe. Og det lille som kommer er ikke klart blod, men brunt....?? Kan det være noe galt, en infeksjon eller noe? Eller er det helt vanlig?

(sorry ekle detaljer)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt. Renselsens varighet varierer sterkt. en venninne hadde den knappe to uker og jeg selv mitt lykketroll hadde den i vel 8 uker!!! Når det ikke lengre kommer fiskt rødt blod er ikke sårflaten inni deg så blødende, men i ferd med å gro. Det er som menstruasjonen, det er rikelig og mye i starten så avtar det og bli mørkere på farge siste tiden. Selvfølgelig ingen regel uten unntak.

Det kan komme dager da du igjen blør litt friskt blod. Det er nå min erfaring.

Din heldiggris, nyt denne tiden og til lykke som mamma.

Skrevet

Glemte helt å si det, men så lenge du ikke har feber eller det lukter ubehagelig ubehagelig nedentil er det normalt.

Skyll gjerne "skjura"med rent vann så ofte du kan.

Skrevet

Pass på om det lukter vondt, dra og få sjekket det om du er i tvil!!

Jeg trodde det var normalt at det ble mindre og brunt, men ti dager etter fødselen ble jeg dritsjuk, vanvittige smerter som kom helt plutselig. Da viste det seg at det var igjen en bit av morkaka, og dette hadde forårsaket en kraftig infeksjon. Jeg ble sporenstreks innlagt igjen, fikk utskrapning og måtte ligge på sykehuset med intravenøs antibiotikakur i 3 dager.

Så om du er i tvil er det alltid lurt å få sjekket det, for den opplevelsen anbefales ikke!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...