Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Han har fått en liten tann som vi pusser, men har ikke pusset med tannkrem enda. Usikker på dette. Har en sånn barnetannkrem som vi fikk i apotekets babypakke da.... hmmm.... hjelp!
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 da vi va på 10 mnd kontroll sa di at man kunne ha en liiiiiiten prikk me tannkrem på bare for litt smakens skyld.. å det smaker jo litt godt av barne tannkrem da! :-)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Jeg har fått beskjed om å begynne med både fluor og tannpuss m/tannkrem fra første tann. Så vi begynte ved 5 mnd. alderen.
Gjest Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 På helsestasj. sa de tannkrem(LITEN mengde, en prikk!) fra 1. tann... Så er begynte vi ved 7 mnd..
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 17. juni 2007 #6 Skrevet 17. juni 2007 Vi fikk samme beskjed, så her ble det brukt tannkrem fra vi begynte å pusse da han var 5mnd.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #7 Skrevet 17. juni 2007 Man skal begynne med tannkrem når tennene kommer, men svært lite. Regelen er at etter 1årsalder skal mengden tannkrem tilsvare str på barnets lillefingernegl. Jeg har frem til det alltid bare dyppet tannbørsten litt i tuten på tuben, å får man smaken og nok til å pusse noen få tenner. Jeg vil anbefale å bruke vanlig "voksen" tannkrem fra begynnelsen av, så venner de seg til den. Synes en nypusset munn skal være frisk, ikke lukte hubba bubba...
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #8 Skrevet 17. juni 2007 he he, må le... lukte hubba-bubba! Takker for svar alle sammen I morra blir det tannpuss med tannkrem Har jo en tube med hubba-bubba, så det blir nok den tannkremen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå