Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 må bare høre med dere jenter... hvordan gå frem for å få tidlig ul. kontakte privat klinikk eller jordmor? vil så gjerne finne ut hvor langt på vei jeg er... mest sannsynelig 4+5, men da siste mens var meget merkelig(kan være en festeblødning) kan jeg være nesten 10 uker. Har prøvd å få legetime, men sekretæren mener jeg ikke skal før midten av juli...(kan jo da faktisk være 14 uker) og det er umulig å få samtale med legen. kroppslig sett med symptomer og vektøkning trur jeg nemlig jeg er rundt 9. men dette kan vel en UL avgjøre alt nå? ¤bekymra førstegangsmamma¤
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Det enkleste er å bestille time hos priv. gyn. som har UL. Du har faktisk ikke krav på offentlig UL.
Plutselig_gravid Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Jeg var til legen forrige torsdag. Fikk hastetime da jeg er usikker på hvor langt jeg er på vei. Siste mens, som vanligvis er regelmessig, var nemlig en uke forsinket. Hvis dette har vært en festeblødning er jeg nesten 11 uker på vei i dette øyeblikk. legen min henviste meg til ul uten at jeg trengte å spørre om det en gang. Det var 1-2 ukers ventetid der sa hun, så hvis jeg ville ha kjappere svar kunne jeg komme til hos privat.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 hei fikk legetime på dagen når ej ringte å sa ej hadde fått positiv test...synst det er rart du ikkje får før i midten av juli..men du finner ikkje ut kor langt du er på vei ved å gå til lege, der rekna dei fra første dag du hadde mensen sist..sjøl huska ej ikkje ka tid ej hadde mensen sist, så ej ville til UL å finne det ut, men UL fikk ej ikkje før slutten av august så har bestillt meg en time på privat klinikk , det kosta rundt 600 kr men det er verdt det. vanlig UL får du først når du er over 4 måner..får det tidligere om det er nåke spess..så ring nærmaste privat klinikk , så får du time med en gang:)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Tusen takk til dere som tok seg bryet med å svare. er jo til å bli småtullete av når en ikke vet hvor langt en er kommet. hører gjerne mere, og skal sjekke om jeg finer en privat klinikk i nærheten. Noen som kan anbefale et sted i Oslo. lykke til jenter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå