Gå til innhold

Tips----- barnehage og bosted i Tr.heim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei,

trenger tips, min mann har fått ny jobb i sentrum av Tr.heim og vi har til nå peilet oss inn på Angeltrøa og Byåsen...

kjenner dere til noen andre bra oppvekst-vilkår for ett søtt lite barn, en katt og 2 voksne :o) ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Byåsen er "feil" side av byen i forhold til sol og sommer :-) Snøen ligger lenge der, og det er mye støy fra byen (nedre del av Byåsen da), veldig usentralt og ganske dårlig bussdekning...Men det kommer jo helt an på hvor på Byåsen dere ser da, Ugla, Havstein, Selsbakk og rundt der ville jeg ikke anbefalt, mens litt lenger nedover er bedre :-)

Beste siden av byen er Moholt/Berg-området, men her er også prisene noe høyere...(vi bor på Moholt og stortrives! Grønt og barnevennlig, masse barnehager, bussene til byen går hvert 10.minutt, tar kjempekort tid inn til sentrum (maks 15 min. i rushtid!) og det er MASSE matbutikker og alt du trenger her oppe..! Ville også sett på steder som Valentinlyst, Persaunet, Ranheim, Jakobsli (de to siste er noe mer usentralt, men fint!), Nardo (fortsatt billig, men veldig barnevennlig, sentralt og grønt og flott! Masse busser), nedre Risvollan/Stubban og Lerkendal :-)

Skrevet

www.utleir.no

Nytt område som de driver å bygger ut nå, er fint der og ligger på rett siden forhold til sol. Megler sa til oss at det var 90 % barnefamilier som hadde kjøpt. Vi vurderer sterkt å kjøpe en i elle melle! Og vi har katt og barn!!

Skrevet

Tyholt Berg Moholt!

Kanskje vi blir naboer? Har ei jente på snart 2:)

Mange barnehager her, men de små, lokale er fulle! Men det er jo basebarnehager da..

Så på finn.no at det re endel leil.på Moholt til salgs

Skrevet

Hei!

Må si meg skikkelig uenig i at Byåsen er usentralt. Vi bor på Havstad og her er det sentralt i forhold til butikker, marka, busser til byen( 6 ganger i timen) lekeplasser og barnehager. Vi stortives og kunne ikke tenkt oss å bo noen andre steder i byen. Og ikke la deg lure av at snøen ligger så lenge på Byåsen, det gjør den i allefall ikke her! Som du sikkert skjønner vil jeg sterkt annbefale å flytte på Byåsen, her er det topp!!!

Skrevet

noen som vet åssen det er med barnehager og sånt på heimdal? feks om det er åpen barnehage der?

Skrevet

Jeg bor på stavset (byåsen). Veldig fornøyd med å bo her jeg. Har nærhet til det meste, skog/mark og butikk. Dessuten gode bussforbindelser. Byåsen er et rolig og fredelig område med skoler og barnehager verken for byaktig elr. landlig. Supert sted å vokse opp på vil jeg si.

Skrevet

det er åpne barnehager både Heimdal, romolslia, flatåsen og en rekke andre steder... :) Veldig triveligt

Skrevet

Vi trives veldig godt på Byåsen. Stille og rolig miljø, veldig hyggelige naboer, nærme bymarka, lett å komme seg til byen via trikk eller buss, og ikke minst vår superduper-verdens beste barnehage :-) :-)

Skrevet

Jeg vokste opp på Kyvannet på Byåsen og elsket det. Ski muligheter rett utenfor stue døra, badevann å bade i om sommeren, og 10 minutt med buss så er du i byen. Det er stille og rolig ( til tross for det du har sett i media i det siste), men det er klart Byåsen er stort så jeg ville ha sjekket ut de forskjellige områdene litt i. Sånn i forhold til hva dere ønsker osv. Kyvannet, Lian, Stavset, Nyborg, Havstad, Havstein, Selskbakk, Sverresborg osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...