løve81 Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Venter nr 2 i desember, og vurderer å kjøpe ny vogn. Har ei Simo Duo fra nr 1, og den er både fin og har en flott stoooor bag, men er jo sørgelig tung å manøvrere, pluss at jeg vet at når våren kommer vil jeg få behov for ei lettere vogn... Vil ha ei som jeg kan ha mot meg til et så lite barn. Er det noen som har erfaring med mistral som vogn til nyfødt? Tenker på komfort, simoen har jo fantastisk fjæring, pluss at mistralen er jo adskillig lavere. Vil jeg få en lammeskinnspose i hardbag/ softbag når babyen er liten? Hva er best, softbag eller hardbag? (er vel kanskje smak og behag...) Kan jo selvsagt bruke simoen den første vinteren, men jeg vil jo få mer for den hvis jeg selger den nå enn om jeg venter ett år...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Ville heller valgt Teutonia Prestige... da kan du ta av sittedelen og sette på en større hardbag... Ville gått for Teutonia istedenfor Simo...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 håper du har det bra med deg selv og sover godt om natten, har aldri hørt så mye useriøse svar jeg... stakkars vi mammaer som skal ha en til som hører på deg....
løve81 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2007 Kjære vene, jeg vet ikke om det er meg du svarer her, Anonym, men dette er helt latterlig, og jeg tar meg overhosdet ikke nær av det...syns bare synd i deg som ikke har noe mer meningsfylt å fylle livet ditt med enn å skrive slike kommentarer... Noen som vil komme med svar som er mer relevant for spørsmålet mitt? Jeg har simo fra før, men vil ha ei vogn som er lett som sportsvogn...er ikke prestige en del tyngre enn mistral? I så fall kan jeg evt beholde simoen fram til våren, og så bytte til feks mistral...
mammmamia ** Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Mistral er veldig lett i forhold til Simo, og kjempegod å trille :-) Jeg ville gått for mykbag, den er lett å bære med seg, og greit med plass..! Men, har du sett på Teutonia Fun, Mistral S og Spirit s3? Disse kan du bruke med Duobag, og den er enda større og romsligere, så ville kanskje sett på disse også! :-)
tottelott Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Du kan fint kjøpe teutonia mistral til din lille. Prestige er en duo vogn og er i grunnen litt større og høyere (bedre oppbevaringsmuligheter enn mistralen). Du kan enten ha soft bag eller hardbag i den. Jeg personlig foretrekker softbag da jeg bor i tredje etg. Jeg var også ute etter mistral til min lille som kommer i juli, men ble anbefalt teutonia fun. Den er lett å manøvrere, noe som er viktig for meg, synes mistral ble litt for tung. Så vis du er ute etter en lett sportsvogn er nok fun et alternativ.
allegodetingertre Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Du får fint plass til skinnpose i en mykbag, teutonia sin mykbag er bred og lang med god plass. Har selv hatt mistral, kjempegod vogn, bra fjæring, deilig med vendbart styre og god å trille på snø om du kjøper lufthjul til den i stedet for de som følger med. Minus med mistral er at den er lav som bagvogn. Tror jeg kanskje ville snust litt på teutonia prestige, jeg, pga at hardbagen er større. Du kan få mistral med hardbag, men den er nokså smal.
mor til Tordenskjold +ny spire Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Hei! Jeg venter gutt i oktober og skal kjøpe Teutonia Mistral m/ mykbag. Skal ha vinterpose i, og har sjekket at det er god plass til et vinterbarn. Har også fått denne vognen anbefalt av flere. Vognen er litt lav ja, men tror det har litt med vanen å gjøre. Jeg skal hvertfall gi vognen en sjanse!
løve81 Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. juni 2007 Prestige er ei flott vogn, men adskillig større enn mistralen, da beholder jeg heller simoen litt... Fun og mistral s er uaktuelle pga svirvel hjul...pga snø og bekkenløsning Tror nok jeg må venne meg til tanken på ei lav vogn, som mor til Tordenskjold sier, så er det vel mye vanen det er snakk om...
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #10 Skrevet 19. juni 2007 Vet ikke noe om vognen, men de har tilbud på den på Babyshop til 3999. (sikkert uten bag)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #11 Skrevet 19. juni 2007 Jeg hadde Brio kombivogn sist og byttet den kjapt ut med en Mistral m softbag. Jeg ville helt klart gått for softbag (særlig fordi jeg tok keisersnitt, så veldig lett å bære) Vognen er kjempe fin. Den er lett, solid og at den er lav syns jeg egentlig bare er et pluss. Bra med vendbar kjøreretning. Men ikke gå for de luftkanalhjulene, de blir glatte på vinterføre, mye bedre trillekomfort med lufthjul. Nå har jo teutonia kommet med mange nye modeller som fun og spirit, tror jeg ville sjekket ut disse også, for det er også veldig ok med en trehjuling. Jeg har OTH også og denne er forsåvidt MYE bedre å trille, men ville ikke gått for bare denne i starten, Mistral mye mer lun og bedre egnet til en baby.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå