Gå til innhold

trenger hjelp angående tette melkeganger/brystbetennelse..

Anbefalte innlegg

Startet i går kveld med et par ømme områder i det høyre brystet. Har ammet hyppig, vært i dusjen og massert 4 ganger i dag, lagt på varm rispose ofte. Syns brystet er bedre, får iallfall tømt det, og det er mindre ømt. Fortsatt litt vondt men.. Jeg blir ikke kvitt feberen! Hadde 40 i natt, har 38,7 nå, så det er jo bedre, men begnner å bli rimelig lei av å føle meg influensasyk..

Skal til 6-ukerskontroll hos lege i morra, bør jeg be om antibiotika? Og i tilfelle, hva er "drug of choice"? Hvor lenge bør jeg la det gå før jeg evt starter med antibiotika? Skal fortsette med hyppig amming osv uansett..

Og hvis jeg bør starte med antibiotika, hva kan jeg gjøre for å forebygge trøske?

Fortsetter under...

Snakk med legen din om det (praktisk med den timen da!), avlegg melkeprøve til dyrking (gjøres som tisseprøve, først går litt i vasken, så en svett i prøveglasset, ikke mye som skal til! Insister på den!)

http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_LT.VisSeksjon?vp_SEKS_ID=910535

Er standard behandling. Skriv den gjerne ut og ta med til legen. Pass deg for å gå med innlegg for lenge (ikke ullinnlegg på brystet direkte nå!), bytt helst papirinnlegg hver amming, spis biola, har du det på brystet direkte må det vaskes av før amming (pga kumelksproteinene). Gjerne sol på brystet, er du blyg så ha på en tynn hvit t-skjorte, uten bh, og sitt i solen en liten stund. Så unngår du sopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...