Gå til innhold

var nettopp på legevakten, ble så utrolig lei meg og


juniorkrabaten

Anbefalte innlegg

skuffet over den kvinnlige legen jeg møtte. Jeg har hatt små blødninger siden fredag, og i dag beg. jeg også å få litt vondt i magen. Er selvfølgelig veldig bekymret så ringte legevakten. Personen jeg snakket med på tlf. sa at blødning i svangerskap skulle man ta alvorlig og at jeg skulle komme ned.

Kom så endelig inn til legen, hun spurte hvorfor jeg hadde kommet, jeg forklarte, også svarte hun som følger,

 

mister du så mister du det er ingen ting jeg kan gjøre for å stoppe eller reversere det.

jeg svarte at jeg er selvfølgelig klar over det, men om hun kunne lytte etter hjerte til den lille så jeg kunne bli litt beroliget.

Hun svarte at det hadde ingen hensikt var det dødt ville det komme ut snart, eller jeg ville få feber og føle meg syk og da kunne jeg ta kontakt med fastlegen min. ha det bra.

 

jeg ble så sjokkert over å bli behandlet slik, jeg spurte henne om hun aldri hadde tenkt at litt emapati og menneskelig medfølelse kunne hjulpet i jobben? Kontakt med lege under graviditet er like mye pysisk som fysisk omsorg og jeg må si at jeg er utrolig skuffet og lei meg over behandlinge jeg fikk.

 

måtte bare fortelle det til noen er både lei meg og utrolig opprørt inni meg og samtidig veldig bekymret for den lille i magen min.

 

er forresten 12 +2.

 

noen som har opplevd blødning hvor det har gått bra? eller ender de fleste blødninger med SA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, at det går an!! Hun ville jeg raportert!

 

Jeg har blødd nå i første trimester. Var på ul og alt så bra ut. Det er veldig vanlig å blø litt i starten. Har hørt mange her inne (og ellers) som har hatt blødninger tidlig i svangerskapet uten at det betyr noe. Hvis du er usikker anbefaler jeg deg å sjekke det litt mer. Med privat ul eller fastlegen eller noe. Håper det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken legevakt var dette? Jeg var på legevakten i Oslo pga. streptokokker, feber, oppkast over tjue ganger i løpet av en dag + blødninger. Prøvde å forklare at jeg ikke var der først og fremst på grunn av blødningene, men mest fordi jeg var i helt elendig form. Holdt på svime av flere ganger, så dårlig var jeg. De sykepleierne jeg snakket med dreide det bare inn på blødningene jeg hadde hatt, og sa gjentatte ganger at det ikke var noe de kunne gjøre hvis jeg mistet. Ble så irritert, samtidig som jeg satt og kaldsvettet og hadde spy opp i halsen. Fikk lyst til å gråte, så sint ble jeg. Satt også veldig urolig på stolen (trippet o.l.) fordi jeg var så kvalm og forsøkte å unngå å spy på henne (hjelper meg å trippe med beina av en eller annen grunn, når jeg er kvalm), og da satt hun bare å så på meg lenge og sa "du virker veldig nervøs..." Var rett og slett ELENDIG behandling der - håper jeg slipper å gå dit noen gang igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å håper dette gjelder for meg også og at alt er ok med spira.

skal ta kontakt med legen min i morgen.

 

vi bor i Røyken, så det var legevakten her. Ja jeg skrev opp navnet hennes og jeg skal sende inn en skriftlig klage. det hjelper kanskje ikke så mye å klage men.... da har man ihvertfall reagert.

unner ingen andre gravide i kommunen å møte denne legen på vakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler alle i Osloområdet å gå til privat legevakt! Hold dere unna den offentlige, de er helt på jordet. Har erfaring med det selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så forferdelig å bli møtt på den måten..kjempe dårlig gjort..og når du er så langt på vei også såkunne hunvel fint hørt etter hjertelyd for å berolige deg..hva sa hun når du sa det med empati og sånn til henne da? Beklaget hun ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...