Gå til innhold

Antidepr. og psykolog... dårligere mødre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med fødselsdepr. og vurderer begynne hos psykolog, og på medisin.. En venninne av meg sa at det ikke var lurt, for barnevernet kunne blande seg inn.. Er dette sant? Jeg er da ikke noe dårligere mor..Og gift med en mann som er helt frisk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har også svangerskap dep , jeg fikk medisiner (cipralex) barnevernet blander seg ikke inn, antidep. medisiner blir man ikke ruset av på noen måte, de tilføyer bare ett stoff i hjernen som kroppen mangler.

man er ikke noen dårligere mor pga antidepr. tvert i mot ,jeg har det mye bedre med meg selv etter jeg begynte på medisiner og det ar nok småen merket også. så slapp av og ikke hør på¨venninnen din.barnevernet har ingenting med det og gjøre !

mvh

Skrevet

takk for svar.. Har du hatt bivirkninger av cipralex?

Skrevet

Det er jammen godt venninnen din ikke vet noenting som helst om dette!

Hehe...

Anonym over meg her som har svart har helt rett. Barnevernet har ingenting med det, antidep er et hjelpemiddel slik at du skal kunne fungere som person og som mor.

Skrevet

barnvernet kan blande seg inn, men sjelden de gjør det.... uten grunn.. jeg er deppressiv, ikke noe gæli i det? eg tar hånd om sønnen min på den beste måten for han, jeg har ikke no trøbbel med det... jeg klarer og til en viss grad å organisere hverdagen min, med sønnen min, mannen min og husarbeid.. . noen dager er vanskeligere enn andre. men er jeg noen dårlig mor fordi jeg ahr en fortid jeg sliter med? nei, for i sånne situasjoner er det veldig viktig med hjelpen man kan få, ting blir verre uten! jeg signerer med nick, jeg er jo bare meg... sønnen min ha det kjempefint han gi ike uttrykk for noe annet :)

Skrevet

Unskyld meg, men er du dum? soory asså men gud så uvitende...

Hvor mange i dette landet tror du sliter med noe psykisk??

Ganske mange skal jeg si det..men det er liksom ikke noe man snakker høyt om i et selskap...if u know what I mean...:-)

Jeg har selv gått på cipralex, og fungerte helt fint i værdagen.

Barnevernet har jo noe med dette å gjøre i det hele tatt.

Lurer på hvor venninen din har fått dette fra...det er jo hun som er DUM...

Jeg har også en mann som har høy utdannelse, vi bor i et stort hus, kjører 2 biler og har det veldig godt...men ja jeg har slitt mye psykisk! so what...jeg vet jeg er en kjempe mamma for datteren min:-)

Lykke til med medisinene. Bra du tar tak i problemene dine:-B

Skrevet

det eneste jeg har fått er at jeg er blitt litt glemsk *flire* men ellers er jeg som en helt annen person , jeg var veldig i tvil om jeg ville ha medisiner (kunne ikke skjønne hvordan denne lille tabletten skulle hjelpe meg ) men er glad jeg valgte og ta i mot.

Skrevet

Om man er så alvorlig psykisk syk/ustabil at du er i stand til å sette ditt eget eller barnet i fare er det klart at barnevernet sikkert vil blande seg inn, det er jo endel av deres oppgaver. MEN en fødselsdepresjon/depresjon er noe veldig mange sliter med i perioder av livet..og man kan da være en god mor til tross for depresjonen! Syns det står respekt av at du tar ansvar for å gjøre noe med det, og det er et "friskt" tegn!! Klart at din venninne sikkert ikke mener å skremme deg med det hun tror, men hun tar nok veldig feil!

Syns du skal lytte til derg selv og dine behov jeg - har hørt at Tankefeltsterapi gir gode resultater når men sliter med en depresjon..

Lykke til! ;)

Skrevet

Hva er dette for et svar? Det er fullt mulig å svare folk uten å betvile intelligensen deres, de fleste er faktisk ikke allvitende!

Jeg skal være grei og ikke nevne hva språket og rettskrivningen din sier meg om din intelligens, for de som sier at andre er dumme - DE ER DUMME DE!! ;op

Skrevet

Jeg vil bare si at både meg og sambo er deprimert og sliter med angst. Vi går begge til psykolog, og sambo går på piller. Det har jeg takket nei til siden jeg ammer, og har prøvd det før uten virkning.

Vi har fått beskjed på helsestasjonen at hvis vi trenger det, så er det bare å gi beskjed om at vi trenger hjelp, men vi synes selv vi klarer oss fint, selv om vi har tunge dager begge to.

Skrevet

Jeg har slitt med angst og depresjoner og derfor gått til psykolog! Jeg var så dum at jeg opplyste om dette i egenerklæringen fra forsikrings selskapet mitt så jeg får ikke forsikring!!! Har prøvd flere selskaper! Så damer får orden på forsikringen før dere går til psykolog!!!

Så jeg tror at barneværnet kan blande seg inn...Men de gjør jo ikke det uten grunn?!?

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Barnevernet blander seg ofte inn uten grunn...de er jo der for å undersøke ting og tang, og ofte finner de ikke noe galt.

Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Min oppfatnig er at mødre med depresjoner gjerne er bedre mødre i mange tilfeller. De strekker seg mye lenger og gjør alt for å være oppgående for sine barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...