Gå til innhold

Anbefalte innlegg

gikk å ventet på å få lønn den 12 juni,skulle da få lønn og ferie penger..

skulle egentli ha ca 10 tusn i lønn og 4 tusen i feriepenger,men når lønna kom fikk jeg kun 2500..da sa di at de hadde trekt mg for 5 ukers ferie,men jeg gikk i permisjon den 23 mai (samme dag som lillegutt kom til verden)

å da skal jo ikke jeg ha ferie.jeg har gjort det slik at ferien skal tas til neste år...men de mener de har gjort det rett i å trekke meg for ferie nå+at de har tatt av mine ferie penger...

dette ble sikkert veldig rotete,men jeg håper noen skjønner:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9610455-kan-noen-hjelpe-mg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arb.giver har tydeligvis ment at du tar ut "avbryter" permisjonen, slik at du får avviklet din rettmessige ferie i år, siden du har startet permisjonen før årets ferieavvikling. Så det som skjer, er at du får 5 uker ekstra lagt oppå permisjonen din, og det er jo bra. Derfor har de rett til å trekke 5 ukers ferie.

Du kan jo ikke overføre årets 5 ukers ferie til neste år uansett. Det du kunne ha gjort er å søke om 2 ukers overføring av årets ferie (kun 2 uker kan man søke om), men det er opp til arb.giver om de vil godkjenne dette. Derfor ser det ut som de har valgt beste løsning for deg. For når du liksom har avviklet årets 5 ukers ferie, fortsetter permisjonen din der du slapp. Neste år avvikler du selvsagt din rettmessige ferie det året, og kan dermed legge til 5 uker til permisjonen din her også. Men alt dette skulle arb.giver ha opplyst deg om da du søkte på permisjon, for da må du jo opplyse om du velger 100 eller 80 % lønn, når du tenker å avvikle ferie osv.

Iallfall er det slik hos min arb.giver, som forskutterer foreldrepengene i min permisjon. Jeg hadde tenkt å søke om overføring av 2 ukers ferie,, men fikk da høre av arb.giver at jeg burde ta ut rettmessige 5 uker ferie i år, for denne avbryter på en måte min permisjon. Når ferien er over, fortsetter permisjonen min der jeg slapp før jeg begynte "ferien"..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...