Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Har et "luksus"problem. Gutten vår har fått tilbud om plass i to barnehager. Først 60% og jeg og mannen har skaffet oss en dag fri hver til å værte hjemme med ham. Får dekket ca 600 m kontantstøtta, så plassen blir rimelig. Så fikk vi tilbud om 100% i en annen barnehage, som vi har gode referanser til og som ser nyere og finere ut. Vi får lov å ha ham 80% der og da får han en dag fri med pappa. Hvis jeg da jobber fullt likevel går vi i pluss i forhold til den andre. Lurer på hva som er det beste for ham?? Bedre med kontinuitet/heltid eller også tid sammen med mams og paps. Noen som har noen tips og erfaringer til meg så jeg kan lettere ta en avgjørelse?????? PS! Penger betyr ikke mest, men sparer vi litt penger nå, blir det lettere å være hjemme et år ekstra med nestemann.
cathrine&emma Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 hei jeg ville tatt den fulltid plassen fordi da står du mye frier til ang jobb osv, vist dere begge må plutselig jobbe fult så har dere iallefall barnehage plass til han, og vist en av dere har en fri en dag kan han heller være hjemme med dere om dere vil det... mi jente skal iallefall ha fultid plass og ho er 18 mnd ca når ho begynner.. jeg synes d var greit fordi da står enn litt friere vist man må jobbe fult eller noe.. men dere må jo se hva som funker best for dere.. lykke til
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 hadde helt klart valgt fulltidsplassen, har fulltidsplass til snuppa, men jobber i turnus, så har fri en dag hver uke, men veksler mellom hvilken ukedag da, så da har jeg henne hjemme hos meg. fint å kunne velge fritt når vesla skal være hjemme, og har jeg ting jeg må ordne hender det hun spiser lunsj og tar duppen sin i barnehagen, mens jeg er ute og farter litt;) de er veldig ok i barnehagen til lille og hun koser seg som bare det!
tvilling73, 05/07 Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Vår er 20 mnd når hun begynner. Hun skal gå 60%, 6,15t 3 dager i uka. Syns det er plenti, da får hun være litt hjemme også. Jeg ville valgt en dag fri med hver av foreldrene, det er bare nå dere kan gjøre det og det blir noe han husker. Jeg venter nr to og skal være hjemme og min mann jobber i nordsjøen så han er ute 2 uker, og hjemme 3 og 4 i slengen. Vi kunne ikke tenkt oss fulltid på henne for syns hun har godt av å tilbringe tid med oss når vi har muligheten til det. Men for all del til de som må jobbe, de må ha full dag. Frister nok litt med den nye barnehagen vil jeg tro. Vi hadde også tilbud om en helt ny eller en gammel god en. Valgte den gamle med innarbeidet personale. Jeg ville valgt den som ligger nærmest.
@mos Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Min erfaring er at det ikke er så god løsning for ungene å ha deltplass, ikke når det blir så lite som 3 dager i uka. Vi hadde det til vår mellomste, og han hadde en fryktelig lang innkjøringsperiode og generelt ikke et så greit år det første året i barnehage. Jeg tror mye av grunnen var at det ble lite kontinuitet for ham. Jeg ville ikke valgt 60% igjen. ( I tillegg så ble vi foreldre lite fleksible i forhold til jobb og andre ting - med en helplass ville vi hatt mulighet til å ta ham fri når vi måtte ønske det, men også ha ham i barnehage når det ble ekstra behov.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå