-MtG- Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Jeg holder på å dø av allergi her! Øynene klør og renner og nesa produserer 4 liter snørr i minuttet. Fikk polaramin i fjor når jeg var gravid for de kan brukes av gravide, men sjekka på felleskatalogen nå fordi jeg hadde leita fram tablettene, og gjett hva det sto der. Skal IKKE brukes når man ammer!!! Og det kan ikke zyrtec heller. Hva kan jeg bruke da??
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 du kan bruke vallergan... denne blir man døsig av som en bivirkning (er en gammel medisin) så den bør taes om kvelden! Tror også man kan ta phenamin... hør m legen din!
~Simelisa & Marina~ Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 har du sjekket citrizin og aerius da? jeg vet ikke med sikkerhet men d skader ikke å sjekke det ut...eller livosin???? Lykke til, vet hva du gjennomgår... går gravid enda men har termin 20.august å da er d min tur :oS Klem
Nesly Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Jeg ammer og bruker polaramin...legen min sa jeg fint kan ta disse! Så merkelig..
-MtG- Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2007 av alle de jeg har sjekket ut nå så er det bare vallergan man kan bruke. Tar en tur til legen i morgen. Dette gresspollenet ser jo ikke ut til å bli bedre:( Takk for hjelpen dere!
nutri Skrevet 17. juni 2007 #7 Skrevet 17. juni 2007 alle anthistaminer (i tablettform) går over i morsmelk og er dermed ikke anbefalt. Unntak er kanskje Vallergan som går over i morsmelk i liten grad, altså lite sannsynlig at barnet blir påvirket. Men Vallergan brukes også som mild sovetablett, så bør evnt tas om kvelden. Det beste vil vel være å bruke antihistamin til lokal bruk, nesespray og øyedråper, disse har mye mindre påvirkning på barnet pga i mindre grad går over i blodet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå