Gå til innhold

overmadrass til baby-seng...

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Jeg lurer på en ting.. Ser at det er flere som skriver at slike tisselaken kan bli klamt for barnet og sove på.., gjelder det også de overmadrassene som man får kjøpt nå med Dry-effekt?

Jeg har nemlig kjøpt en slik en, og det skrytes jo veldig av den i brosjyren, men de vil jo selvfølgelig bare selge:-)

Oså lurer jeg da på en liten ting til.., har også sett at det er noen som nevner noe om fare for krybbedød ved bruk av gamle madrasser.., vil det da også være tilfellet om man har en ny overmadrass på toppen?!

Takker for svar om noen vet/kan noe om dette...:-)

MvH

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9609030-overmadrass-til-baby-seng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om det er tilfellet med krybbedød med gammel madrass, men det anbefales sterkt at hvert barn får ny madrass. Alle mennesker sover ulikt og har forskjellig tyngdepunkt, også spedbarn. En kan sammenlikne det med sko, (som heller ikke bør brukes av flere personer, i allefall sko som blir brukt til hverdags), der alle sliter sko på forskjellig måte og vond rygg kan være resultatet. Skal noen arve madrass kan (jeg sier ikke at det skjer :)) vond rygg være resultatet. Hva en velger bestemmer en selv, men jeg tenker at ryggen er noe vi alle skal drasse på resten av livet, det er greit om den fungerer så lenge som mulig. Vi har valgt å kjøpe ny madrass til nummer to, vi har også overmadrass da jeg også har hørt at tisselaken kan bli klamme. Den gamle madrassen ligger nå i reisesengen nede hos de kommende besteforeldrene :)

Lykke til :)

Tisselaken kan bli klamt fordi de aller fleste typene inneholder plastikk!

Eller plastikk-lignende stoff?

Selv brukte jeg tisselaken fra apoteket. De blir en ikke klam av.

Men de er rådyre....

Sov, og skal sove, på de selv på slutten - så er jeg sikret hvis vannet går om natten :)

Er også denne typen eldre etc bruker.

Overmadrass med dry-effekt har jeg ikke kunnskap til.

Det er fare for krybbedød om flere spedbarn sover på samme madrass.

Du kan lese om dette inne på sidene til krybbedødforeningen. Noen madrasser er "værre" enn andre også.

Det samler seg gasser i madrassen, og barn som ikke kan snu seg selv kan bli kvalt av de.

Vi kjøper ny, skikkelig madrass denne gangen også.

Skjønner meg ikke på de som bruker opp igjen eldre madrasser. (Min personlige mening)

En madrass i en grindseng blir jo som regel brukt de første to-tre årene. På den tiden har jo barnet blir veldig tung. Merker jo selv at det etter kort tid er "ligget inn" i sengen. Det blir jo det samme hos små barn.

Ryggen til de små barna er like viktig, som ryggen vår. Om ikke viktigere. De er jo så skjøre. Så skal den jo vare lenge :)

Helsen er viktig. Så her har våre barn skikkelige madrasser.

Skulle vi prioritert hadde nok det kommet godt på toppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...