Gå til innhold

Dette med ant uker går heeeeeelt i surr for meg :O)

Anbefalte innlegg

Synes dette er vanskelig jeg...

Jeg har fastsatt termin 18.november.

På UL fikk jeg da beskjed om at jeg nå er 18+3(tror jeg...) og at jeg skifter uke på torsdager. Men er dette barnets uker eller mine uker.Hun ville ikke svare meg på dette.

På alle de forskjellige sidene på nett her,får jeg forskjellige ant uker når jeg logger inn.

Jeg mener selv jeg er 20+3 (altså fullgåtte 20+3,og inne i min 21 uke).

Legen sier annet antall uker enn det hun på Ul gjorde igjen.

Hvor mange uker ER det egentlig,og hva sier dere når andre spør?? Barnets uker eller dine uker?

Litt forvirret jeg...hehe!

Fortsetter under...

Hei hei....

Min termin er 11. nov. Jeg er nå 19+2... så da er nok du 18+ 3 ja.. :) For da ligger du en uke etter meg! Jeg forstår godt at det går i surr for deg med ukene... Men babyen er 2 uker mindre enn dine uker :)

Lykke til i tellinga :)

Annonse

Da var jo babyen bare 15 uker når jeg var på ul...og det kan vel ikke stemme??

Mener babykos går utifra sånn som jeg gjør...

Fosteret skal jo være rundt uke 17 på den ordinære UL...det er en uke siden jeg var på det...og trodde derfor de regnet fosterets uker på UL. Så....hmm.....??

nei dem gjør ikke det, når mor er mellom 17 og 20 uker er en på ultralyd. Er temmelig sikker på dette alså.... Og både her og på babyverden får jeg opp riktige uker på meg når jeg taster inn terminen.

Husk at her på bim står det at du er i din 20 uke noe som betyr at du er 19 + ett elr anna. Skjønner?

dette står på babyverden sine sider:

17 uker

Fra 17 uker og 0 dager til 17 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 180 g

CRL: 12 cm

Full lengde: 17 cm

Se hvordan vi regner vekt, lengde og alder her.

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 15 uker gammelt.

TIL MOR

"Jeg tror det ikke før jeg får se det"

Snart tid for ultralyd (for de som velger det). Mange kvinner forteller at de både gleder og gruer seg til ultralydundersøkelsen.

Og her er det som står på barnimagen:TIL MOR

"Jeg tror det ikke før jeg får se det"

Snart tid for ultralyd (for de som velger det). Mange kvinner forteller at de både gleder og gruer seg til ultralydundersøkelsen.

Viss du sjekker på fra uke til uke her på bim på mors uke 16 vil du finne det samme;)

Annonse

Jeg er enig med Tex, det hun sier stemmer også med mine uker og termin. Den informasjonen jeg fikk av lege og jordmor stemmer også med telling og dager på babyverden så hvis du legger inn terminen din der skal du få riktig uker og dager. (Dine uker.)

Går i surr jeg og tror jeg.......hehe......

På min egen side står det at jeg er i min 19.uke og fredag førstkommende går jeg i min 20 uke........Er ikke dette riktig da?

Har vært på 7 ultralyder og det har stemt med bim regningen........

Noen som ble klokerer???

BABYKOS: helt riktig det du sier, tror du bare tenker feil. Alså når du er i din 19 uke er du 18 + ett elr anna, skjønner? Du er ikke fullgått 20 uker før du er i din 21 uke. Var dette forståelig? bare spør om du ikke forstår meg, vet ikke hvor god jeg er på å forklare....hehe...

;)

Får gi meg jeg og da...hehe.... men kjedelig når jeg trodde jeg var to uker lenger.

Var hos legen i dag,og hun reageerte på at maven (livmoren) min var veldig høyt oppe til bare være 18+3......

Kanskje den plumper ut tidligere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...