Gå til innhold

hvordan er det å ha katt og baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det mye å tenke på ang sikkerhet for barnet osv? mamma har passet katten vår siden snuppa kom til verden, men nå har jeg lyst å ha henne tilbake! sambo mener det er for mye styr osv, men er det egentlig det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor hjemme hos foreldrene mine for å spare penger mens vi bygger hus. De har katt, og vi har bodd her i ca en måned (gutten er 4 måneder nå), og katten har ikke vist noen interesse. Vert borte å snust et par ganger, men ikke noe mer enn det.

Men ville vert litt forsiktig når babyen sover i vogna, at katten ikke har mulighet til å komme seg inni vogna (mange skrekkhistorier med kvelning der..). Husk at de kan komme seg inn ved å klatre under kalesjen bak.

Skrevet

jeg har TO! katter, pusemor og ene ungen, de er spinnville og leker som fy... men når christian ligge rpå gulvet/vippestolen, er de kjempeforsiktige. leker ja, men ikke så ille rundt der han ligger....

så nei, jeg vil ikke si det er noe styr.. man må jo uansett passe på et barn som ligger på gulevt,...

Skrevet

Det går helt fint. vi har en katt på 8 1/2 år, elste jenta er på 3 år og minste jenta er på 11 månder. Men vi passer selvsagt på at katten ikke er alene med jentene da de var babyer. Ingen styr her iallefall.

Skrevet

Har gått helt fint her hos oss.

Har jo passet på å ikke la dem være alene, var veldig bekymret i starten, men det har gått kjempebra.

Katten er ikke så veldig interessert i Ina, nå skal det sies at vi ikke har noen kosekatt heller da, hun er halvt perser og veeeeeldig sær.

Hun ligger på gulvet et lite stykke unna når Ina ligger å leker seg, passer på en måte på, og har holdt seg unna alle tingene til Ina, heldigvis ikke vært noe problem.

Skrevet

hmm, håper jeg klarer å overtale sambo da. det er det jeg mener jeg også, man må jo uansett passe på babyen. og katten er ikke kattunge lengre, og vil heller kose enn leke. har dere nett over senga?

Skrevet

Vi har ikke nett over senga, men døra igjen. Har vinduene åpne, men insektsnetting foran så ingen kommer seg inn der=)

Skrevet

ok. snuppa sover på eget rom, så jeg liker å ha dørene åpne om natta:) men jeg kan jo henge på en krok eller noe..

Skrevet

Stakkars pusen ..hun er jo en del av familien deres..

Jeg hadde aldri klart og latt min katt bo hos mamma over en lengre periode..!

Christina og Missy går godt sammen de, selv om Missy løper vekk når C prøver å rive henne i halen heheh:-)

Det eneste du må huske på er å la katten være i et annet rom (vekk fra babyen) om natta!!

Skrevet

neida det er ikke noe synd på henne akkurat, hun har hatt ferie på landet ;) og der er det gøy vet du:P men som du sier, hun var jo lille babyen vår før da:) det er ikke bare pga lille victoria at mamma har passet henne, men vi flyttet inn i blokk skjønner du, og trodde ikke det var lov å ha dyr her.. men vi bor i 1. så hun kan gå ut gjennom verandaen, så da tror jeg vi får ha henne hvis de nærmeste naboene godtar det:) hååååper..

Skrevet

Jeg har en gammel sær katt på 16 år, litt styrete... må passe på å ha soveromsdøra lukket - ALLTID - katten elsker å legge seg i sengen til lillegutt, og jeg har funnet han på god vei til å legge seg godt til rette på brystet hans.. Når lillegutt leker på gulvet må jeg også passe på - katten min er litt tullete - har gått i barndommen igjen trur jeg, elsker å løeke, men leker litt hardt..

Så jeg syns det er et slit, vil jo ikke kaste ut stakkars katten hele tiden heller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...