Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaringer med å være vanvittig oppblåst og ekkel i magen etter et inngrep? Jeg vet det er ganske vanlig, spesielt hvis man har tatt ut mye egg+ reaksjoner etter eggløsnings sprøyten.Men, jeg lurer bare på hvor lenge dette skal stå på? Det er fryktelig ubehagelig. Tok sprøyten forrige lørdag. Hentet ut egg på mandag og hadde innsetting på onsdag... Føler meg høygravid..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9608588-vanvittig-oppbl%C3%A5st/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei siff,

Det er helt normalt å føle seg oppblåst etter uthenting. En har jo vært stimulert i noen dager nå, i tillegg til at det stukket og herjet en del i forbindelse med egguthentingen. På mitt andre forsøk ble jeg overstimulert. Da føltes det nesten som om eggstokkene skulle sprenges. Det var virkelig vondt. Uansett hvordan jeg lå og vred meg i sengen, fikk jeg ikke sove, og fant heller ingen god ligestilling. Det var 100 ganger verre enn normalt. Jeg ble da innlagt til observasjon, og fikk smertestillende. Nå, på mitt tredje var jeg og øm, er det fortsatt på 10 rugedag. Håper det er eggene som forhåpentlig har festet seg, og vokser fint, som er årsaken til det..............

Skulle du være uheldig å bli overstimulert vil du kjenne det. Normalt er det litt vondt i etterkant, men langt fra så vondt som ved overstimulering. Magen vil føles oppblåst, du får kanskje ikke igjen knappen på buksa de to- tre første dagene. Noen igjen kjenner nesten ingenting, det er helt indivduelt. Men skulle du være i tvil, ring klinikken/ legen en gang for mye enn en gang for lite.

Tvi tvi........

takk for svaret ditt! Jeg får nok bare være tålmodig og vente et par dager til. Det går vel over til slutt. Jeg kjenner lite i eggstokkene. Har det bare i selve magen. Kjennes ut som at tarmene skal sprekke.. Ringer nok klinikken igjen hvis det ikke blir bra til uken! Håper bare egget fester seg!! Det er det viktigste!!! :)

Mmm....det er jo det som betyr noe i denne sammenheng, at det fester seg, og klamrer seg skikkelig godt fast.

Gjør det det, er alt det vonde vi har vært gjennom med uthenting og smerter og oppblåsthet etterpå verdt det.

Krysser fingrene...........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...