Gå til innhold

Hvordan skal dette gå???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du er i grei fysisk form, vil jeg tro det går ganske bra. Jeg er også rundt 1,70 høy, og veide rundt 90kg da jeg ble gravid under begge svangerskapene mine. Jeg la på meg mye, og var ikke flink. Veide nok i overkant av 110kg på slutten av graviditetene. Jeg slet mye med bekkenløsning på slutten, og hadde vondt for å gå. Jeg var også lite aktiv og i dårlig form før jeg ble gravid. Hadde tøff fødsel, men kom meg fort igjen etterpå. Jeg tror ikke du trenger å ta sorgene på forskudd. Forsøk å spise fornuftig slik at du begrenser vektoppgangen noe, og hold deg i litt fysisk aktivitet, så er det ikke sikkert svangerskapet ditt blir noe tøffere enn andres. Lykke til (c:

Det skal nok gå helt greit =). Spis sunt og variert. Få i deg godt med vitaminer og næringsstoffer og hold deg unna for mye sukker og usunt fett(fins faktisk sunt fett også=). Snakk med JM eller lege om gode råd og ta det ellers helt med ro, ordner seg helt sikkert. Jeg veide 102 kilo og har til nå gått ned 2 kilo(er bare 15+2 da), satser på at med litt aktivitet så går det bra! Lykke til med svangerskapet.

Heisann!

Jeg er 175 cm høy og veide 99 kg da jeg ble gravid. Er nå i uke 38 og har bare gått opp 6,8 kg! Er storfornøyd med det! Har vært bevist på det jeg har spist og opprettholdt et normalt aktivitetsnivå hele veien. Og det har heldigvis gitt resultater. Lykke til!

herregud, slapp av med dere da, så lenge dere er friske så er vel ikke det å gå gravid og veie mer enn 60kg noe jævla problem...

Jeg veier selv 124kg nå, og er 34uker på vei...det eneste jeg sliter med er bekkenløsning...så vekta har da null og si...

Du dør jo ikke akkurat heller av å legge på det "svangerskapskiloene" det er ikke mye fett akkurat...

Annonse

veide faktisk akkurat det samme som deg da jeg fant ut at jeg var gravid. Bare jeg er 166 cm da :/

Tulla er nå 5 månder og jeg veier ca 73 kilo =)

spis mye grønt og magert kjøtt , få deg en skikkelig gåtur HVER dag, så går du ikke opp så mye, jeg gikk opp bare 10 kilo.

Gikk ikke opp mere enn ca 2 kilo før etter uke 30 faktisk!

Så det er fult mulig at dette ikke er noen katastrofe.

Lykke til!

Tusen takk for oppmuntring og gode råd, jenter!

Det gir meg inspirasjon til å gjøre en ekstra innsats og spise sundt og trimme litt. Er i utgangspunktet frisk og rask, men med 15 kg til overs fra forrige svangerskap ( var ikke flink da :-/), vil jeg nødig sitte igjen med like mye denne gang.

Skal gå å kjøpe meg et par gode tur-sko i morra......... Hepp, hepp =)

Lykke til til dere andre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...