Gå til innhold

Sykemeldt pga angst, nå tror jeg jeg er gravid..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slapp av! Dette går bra! Jeg har hatt angst (og depresjoner) i mange år, men er i ferd med å legge alt det bak meg. Utrolig deilig! Venter mitt første barn i desember. Kan hende dette er din sjanse til å få snudd tilværelsen litt opp-ned, og det faktisk er bra for deg og angsten. Håper du har mennesker rundt deg som forstår, og som du kan snakke fritt med. Angst er stort sett irrasjonelt, men veldig reellt for den som opplever det. Ta deg selv på alvor. Hvis du sørger for å ha det bra i dag er sjansen for å ha det bra i fremtiden mye større. Det var et godt råd jeg fikk av min psykiater for noen år siden. Og det er helt riktig. :o)

Akkurat det samme jeg opplever. Vært sykemeldt i en mnd før jeg ble gravid ved et uhell (men har alltid ønsket meg barn, så det er mer enn velkommen). Jeg har vært sykemeldt siden og er nå i min 23 svangerskapsuke.

Jeg var midt i en behandling som jeg har måtte trappe litt ned pga stressnivå, men følges opp. Tar t.o.m. medikamenter for å komme gjennom. Men dette går utrolig bra. Jeg hadde planer om å være mye bedre før vi skulle få barn, men nå er situasjonen slik og vi gjør det beste ut av det.

Tror du vil klare deg kjempe bra. Noen ganger blir man av en eller annen grunn bedre av lidelsen etter graviditet. Kan jo håpe det kommer noe godt ut av dette i tillegg til et stort mirakel av et barn.

Det kommer til å gå bare bedre og bedre med oss! :o)

Noen ganger tenker jeg på at barnet kanskje kommer til å være like disponibel for angst og depresjoner som jeg var. Men samtidig vet jeg jo at når man har kommet i gang med en behandling og terapi, så vil ingenting lenger være det samme som før. Da har man lagt enormt mye bak seg allerede, og har en helt ny selvinnsikt. Det er en styrke! Tror jeg er godt rustet til å fange opp evt. signaler fra barnet mitt underveis - og om nødvendig sette igang tiltak for å sikre barnets psykiske helse, selvfølelse og selvtillit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...